Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nieudany oblot trzeciego A350-1000

Lotnictwo cywilne, 08 lutego 2017

Airbus skrócił wczorajszy oblot 3. przedseryjnego A350-1000 z powodu problemów technicznych.

Problemy techniczne spowodowały skrócenie oblotu trzeciego przedseryjnego A350-1000

Trzeci przedseryjny A350-1000, noszący nr ser. MSN065 i znaki rejestracyjne F-WLXV (3 ostatnie litery to zapis numeru seryjnego w systemie rzymskim), wystartował do pierwszego lotu wczoraj z Tuluzy-Blagnac. Jest on pierwszym statkiem powietrznym tego typu, wyposażonym w kompletną kabinę pasażerską (Oblot A350-1000, 2016-11-25).

Po starcie samolot skierował się na północ. Po wleceniu w przestrzeń powietrzną nad Atlantykiem, na północ od Bordeaux, załoga F-WLXV wykonała podstawowe manewry, przewidziane w programie próby.

Jednak już po ok. 2 h samolot powrócił na macierzyste lotnisko. Nieoficjalnie mówi się, że powodem skrócenia oblotu były niespodziewane problemy techniczne. Obecnie trzeci przedseryjny A350-1000 znajduje się w zakładach Airbusa w Tuluzie, gdzie prowadzona jest analiza zdarzenia.

MSN065 weźmie udział w próbach funkcjonalności wyposażenia kabiny pasażerskiej i sprawdzeniu działania instalacji klimatyzacji. Samolot ten będzie też wykonywał testowe loty dalekodystansowe na wybranych trasach, na jakich eksploatowane będą seryjne A350-1000.

Niespełna miesiąc wcześniej w powietrze wzbił się drugi prototyp A350-1000 / Zdjęcia: Airbus

Drugi przedseryjny A350-1000, MSN071, noszący znaki rejestracyjne F-WWXL, został oblatany 10 stycznia. Lot przebiegł bez problemów. Samolot służy do badań działania instalacji pokładowych, silników Trent XWB97 i automatycznego pilota.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.