Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

23 tys. h szkolenia medycznego

Lotnictwo cywilne, 08 lutego 2017

W 2016 linie Emirates zorganizowały łącznie 23 tys. h szkoleń medycznych dla personelu pokładowego i pilotów, ucząc ich podstaw udzielania pomocy pasażerom na pokładzie.

Na szkolenie medyczne personelu pokładowego Emirates składa się część teoretyczna i praktyczna. Jego uczestnicy uczą się przede wszystkim radzić sobie z przypadkami poważnie zagrażającymi życiu pasażerów / Zdjęcie: Emirates

Biorąc pod uwagę miliony lotów wykonywanych każdego roku na całym świecie, przekierowanie samolotu ze względu na konieczność udzielenia pomocy lekarskiej zdarza się niezwykle rzadko. Takie przypadki są jednak dla linii lotniczych bardzo kosztowne. Ponieważ coraz więcej osób decyduje się na podróż samolotem, stopniowo rośnie także liczba incydentów medycznych na pokładzie.

Linie Emirates realizują ponad 3500 lotów tygodniowo, a w 2016 wykonały łącznie ponad 194 tys. lotów. W ciągu ostatniego roku przewoźnik 60 razy zmienił miejsce lądowania ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia pasażera. Jeden taki przypadek kosztuje linie Emirates od 50 do ponad 600 tys. USD (2,4 mln zł), w zależności od charakteru przekierowania – to cena paliwa, cateringu, lądowania i obsługi naziemnej, nawigacji lotniczej, zmiany rezerwacji biletów i połączenia przesiadkowego, a także wszelkie inne opłaty związane z zapewnieniem bezpieczeństwa załodze i pasażerom (Poczekalnie dostępne dla każdego, 2017-02-05).

Nie możemy liczyć na odzyskanie strat poniesionych w wyniku zmiany miejsca lądowania, jednak naszym największym priorytetem jest dobro naszych klientów. Linie lotnicze różnie postępują w przypadku zagrożenia zdrowia pasażera, ponieważ nie ma żadnych międzynarodowych przepisów w tym zakresie. W liniach Emirates zawsze kierujemy się przede wszystkim dobrem pasażera, dlatego nasz personel został odpowiednio przeszkolony i dysponuje sprzętem na wypadek zagrożenia zdrowia lub życia osób znajdujących się na pokładzie. Dzięki temu jest w stanie właściwie ocenić sytuację i podjąć stosowne do niej działania – mówi Adel Al Redha, wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates.

W 2016 linie Emirates zorganizowały łącznie 23 tys. h szkoleń medycznych dla personelu pokładowego i pilotów, ucząc ich podstaw udzielania pomocy pasażerom na pokładzie. Wszyscy członkowie załogi przechodzą ogólny kurs wstępny zgodny z wymogami Głównego Urzędu Lotnictwa Cywilnego ZEA, szkolenie okresowe utrwalające ich umiejętności oraz dodatkowe szkolenie szczegółowe z obsługi pokładowego sprzętu medycznego.

Na szkolenie medyczne personelu pokładowego Emirates składa się część zarówno teoretyczna, jak i praktyczna. Jego uczestnicy uczą się rozpoznawać i opanowywać nie tylko najbardziej typowe sytuacje, ale przede wszystkim radzić sobie z przypadkami rzadszymi, lecz poważnie zagrażającymi życiu i działać pod presją czasu. Zagadnienia obejmują m.in. podstawowe zabiegi resuscytacyjne (RKO), a także postępowanie w przypadku napadu astmy, zaburzeń pracy serca, epilepsji, reakcji alergicznych, urazów, a nawet porodu. Ponadto piloci uczęszczają na kursy poświęcone hipoksji, malarii, gorączce denga, urazom, resuscytacji krążeniowo-oddechowej, zadławieniom i kwestiom BHP.

Oprócz tego Emirates zainwestowały ponad 7 mln USD (28 mln zł) w zabudowanie i przegląd sprzętu medycznego na pokładzie samolotów, przeznaczając dodatkowo 1,7 mln USD (prawie 7 mln zł) rocznie na jego obsługę techniczną. W wyposażeniu każdego samolotu Emirates znajdują się: apteczki, butle tlenowe, resuscytator, defibrylator, oprogramowanie telemedyczne oraz całodobowy system satelitarny łączący załogę bezpośrednio z konsultantami specjalizującymi się w medycynie lotniczej, którzy pomagają ocenić stan pasażera w czasie rzeczywistym.

Personel Emirates łączy się ze służbą medyczną średnio 20 razy na 100 tys. przewiezionych pasażerów. Większość konsultacji nie kończy się przekierowaniem lotu, jednak wsparcie specjalistów pomaga załodze w podjęciu najlepszej decyzji i zapewnieniu odpowiedniej pomocy poszkodowanym pasażerom, zwłaszcza w sytuacji, gdy wśród podróżujących nie ma lekarzy. Wewnętrzne zespoły specjalistów Emirates w zakresie medycyny lotniczej, planowania lotów i nadzoru operacyjnego w ścisłej współpracy ustalają szczegółowe scenariusze i regularnie aktualizują zasady postępowania w przypadku zmiany miejsca lądowania – w miarę rozwoju globalnej siatki połączeń przewoźnika i postępów w myśli medycznej, pokładowej technologii medycznej i technikach szkoleniowych.

Jeśli musimy przekierować samolot, naszym celem jest jak najszybsze zapewnienie pomocy lekarskiej poszkodowanemu pasażerowi. Z pomocą naszych konsultantów medycznych i zespołu Emirates ds. nadzoru operacyjnego identyfikujemy najlepsze miejsce, w którym pasażer może otrzymać stosowną pomoc i gdzie władze lotniska odpowiednio zajmą się pasażerami i samolotem. Samolot może zostać przekierowany w miejsce, w którym koszty leczenia są wysokie, dlatego przed podróżą pasażerowie powinni zastanowić się nad wykupieniem odpowiedniego ubezpieczenia – podkreśla Al Redha.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.