Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie produkcji L-159 ALCA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 25 marca 2017

Podczas wystawy LIMA 2017 w Malezji prezes czeskiego przedsiębiorstwa Aero Vodochody, Giuseppe Giorgio poinformował o wznowieniu produkcji samolotów szkolno-bojowych L-159 ALCA (Advanced Light Combat Aircraft). Mają być one dostarczane nie tylko wojskom lotniczym, ale i prywatnym przedsiębiorstwom szkolącym pilotów. Oblot pierwszego z nowo zbudowanych samolotów zaplanowano na 31 marca 2017.

L-159 ALCA przeznaczony dla wojsk lotniczych Iraku / Zdjęcie: Aero Vodochody

Do tej pory Aero Vodochody dostarczały odbiorcom samoloty zamówione wcześniej i nie odebrane przez czeskie wojska lotnicze. Obecnie używają one jedynie 16 jednomiejscowych L-159A i 5 dwumiejscowych 159Е1. Irackie wojska lotnicze w 2014 zamówiły 12 L-159A i 2 L-159T1 (Pierwsza grupa irackich pilotów L-159, 2016-02-11), z których do końca 2016 odebrały 7 samolotów. Prywatna kompania Draken International Inc. zamówiła zaś 21 L-159E (Draken odbiera L-159A, 2015-10-13), a  Lewis Fighter Fleet LLC 3 L-159A.

Wznowienie produkcji L-159 ALCA nastąpiło po 13 latach od zamknięcia linii montażowej. Pierwszy z nowo wyprodukowanych samolotów ma trafić do wojsk lotniczych Iraku. Napędzany jest silnikiem Honeywell.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.