Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowa wersja Pampy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 grudnia 2008

Argentyna zamierza opracować nową wersję samolotu szkolno-bojowego AT-63 Pampa, wyposażoną m.in. we wskaźnik przezierny (HUD) i silnik Honeywell TFE-731-40 rozwijający ciąg 18,9 kN, zamiast używanego obecnie TFE-731-2C.

Zdjęcie: Santiago Rivas, Juan Carlos Cicalesi

Ponieważ zabudowanie nowego zespołu napędowego nie wymaga modernizacji struktury, można będzie wyposażyć weń także 20 wyprodukowanych IA-63, używanych przez Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojska lotnicze Argentyny). Koszt jednostkowy modernizacji szacowany jest na 10 mln USD. Nowe samoloty trafiłyby w pierwszej kolejności do jednostek FAA, a potem być może do lotnictwa marynarki. Planowane jest też oferowanie zmodernizowanej Pampy nabywcom eksportowym.

Obecnie trwają prace przy produkcji prototypu. Mają one zakończyć się w połowie 2009. Oblot samolotu zaplanowano na 2010. Ogółem ma zostać wyprodukowanych 12 zmodernizowanych AT-63.

Minister obrony Argentyny, Nilda Garre oświadczyła, że rząd tego kraju przesłał do kongresu projekt nabycia pozostałych udziałów wytwórni Fábrica Militar de Aviones w Cordobie (producenta Pampy), należących dotychczas do amerykańskiego Lockheed Martina. W ten sposób państwo miałoby 100% udziałów w wytwórni. Według minister Garze, rząd zakłada zawarcie porozumienia z Embraerem i produkowanie w Cordobie podzespołów na potrzeby Brazylijczyków.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Juana Carlosa Cicalesiego


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.