Włoska spółka Innovaviation zaprezentowała na tegorocznej wystawie we Friedrichshafen oryginalną konstrukcję FX-1.
Przedstawiciele włoskiej spółki Innovaviation są zdania, że 30 lat doświadczeń w dziedzinie konstrukcji ultralekkich pozwala wyznaczyć nowe standardy w tej kategorii. Ich samolot oznaczony jako FX-1 został zbudowany z wykorzystaniem komputerowych systemów wspomagania projektowania. Jego konstrukcja, wykonana z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym, została zoptymalizowana pod względem inżynierskim, aby uzyskać jak najlepszą konfigurację. Konstruktor Alfredo Di Cesare wprowadził wiele rozwiązań mających dostosować nowy samolot do wymagań współczesnych pilotów samolotów ultralekkich.
FX-1 zapewnia duży komfort użytkowania. Jest łatwy w pilotażu, bezpieczny, wygodny, wytrzymały na warunki eksploatacji i przyciąga potencjalnych nabywców wyjątkową stylistyką oraz osiągami.
Samolot ma rozpiętość 8,45 m, długość 5,97 m i wysokość 2,77 m. Kabina dwuosobowa, z miejscami obok siebie, ma szerokość 1,26 m. Masa własna FX-1 wynosi 330 kg, maksymalna masa startowa to 600 kg. Napęd stanowi silnik Rotax 912 o mocy 100 KM, umieszczony nietypowo, nad kabiną załogi. Maksymalna prędkość przelotowa samolotu wynosi 220 km/h , a prędkość przeciągnięcia z wypuszczonymi klapami skrzydłowymi to 65 km/h. Maksymalna prędkość nieprzekraczalna to 240 km/h. Maksymalny zasięg wynosi 900 km.
FX-1 jest certyfikowany w kategorii LSA i zdaniem jego twórców ma się stać najlepszym samolotem sportowym dostępnym obecnie na rynku.