Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Aero 2017: Nowatorski TrixSea

Lotnictwo cywilne, 05 kwietnia 2017

Wśród wielu wiatrakowców prezentowanych na tegorocznej wystawie Aero we Friedrichshafen, jednym z najbardziej oryginalnych jest TrixSea, o konstrukcji latającej łodzi.

Wodnowiatrakowiec TrixSea w układzie latającej łodzi jest wśród wiatrakowców konstrukcją wyjątkową. Producent chce nim zainteresować m. in. służby ratownicze działające w miejscach, gdzie brakuje terenu zdatnego do lądowania, a dostępne są zbiorniki wodne pozwalające na wodowanie / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Austriacka spółka Trixy Aviation zajmująca się produkcją wiatrakowców, od czasu do czasu zaskakuje nowatorskim podejściem do tej kategorii wiropłatów (Aero 2015: Nowe oko Trixy , 2015-04-15). Nie inaczej jest również na tegorocznej wystawie Aero we Friedrichshafen. Po dwumiejscowym Trixy Eye przeznaczonym dla służb porządku publicznego, prezentowanym po raz pierwszy we Friedrichshafen dwa lata temu. Przyszła pora na coś bardziej ekstrawaganckiego – wiatrakowiec w układzie latającej łodzi. Ten wodnowiatrakowiec ma kadłub łodziowy mieszczący odkrytą kabinę z dwoma miejscami obok siebie. Dostępna jest również wersja do samodzielnego montażu z kabiną w układzie tandem. Po bokach kadłuba, na wysięgnikach zamontowano dwa pływaki stabilizujące.

TrixSea ma możliwość przewożenia noszy oraz ratownika medycznego, co ma zwrócić na tę konstrukcję uwagę służb ratowniczych w rejonach, gdzie nie jest możliwe lądowanie na stałym lądzie, a można skorzystać ze zbiornika wodnego. TrixSea można będzie wyposażyć także w głowicę obserwacyjną.

Kadłub wykonano z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Napęd wiatrakowca stanowi silnik Trixy 912 TIS o mocy 154 KM, napędzający śmigło o stałym skoku. Masa własna TrixSea wynosi 320 kg, a maksymalna masa do startu, w zależności od wersji, od 560 do 600 kg. Prędkość przelotowa wynosi 120 km/h, a minimalna prędkość w locie poziomym to 45 km/h. Maksymalna prędkość wznoszenia to 5 m/s. Długość startu nad przeszkodę 15 m wynosi 300 m, a lądowania znad przeszkody 15 m to 200 m.

Austriacki producent zapewnia, że niebawem powstanie również wersja amfibijna z podwoziem wciąganym w locie. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.