Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prezentacja L-15B

Lotnictwo wojskowe, 04 maja 2017

HAIC zaprezentowały prototyp lekkiego samolotu uderzeniowego L-15B.

Pierwszy przedseryjny samolot uderzeniowy L-15 pokazany publicznie w zakładach w Nanchang / Zdjęcie: MO ChRL

Podczas obchodów 1 maja w Nanchang w zakładach Hongdu Aviation Industry Corporation (HAIC), będących częścią Aviation Industry Corporation of China (AVIC), zaprezentowano prototyp lekkiej uderzeniowej wersji samolotu szkolenia zaawansowanego Hongdu L-15B. Szkolne L-15 używane są przez Wojska Lotnicze i Marynarkę Wojenną Armii Ludowo-Wyzwoleńczej ChRL, a także wojska lotnicze Zambii (L-15 lotnictwa Zambii na AAD, 2016-09-18, Chińskie L-15 dla Ukrainy?, 2014-11-14).

Rozpiętość samolotu wynosi 9,48 m, długość to 12,44 m, a wysokość – 4,71 m. Zespół napędowy stanowią 2 silniki turbowentylatorowe Iwczenko Progress AI-222K-25F, umożliwiające mu rozwinięcie prędkości M1,4. Zasięg maksymalny L-15B wynosi 2600 km.

Maksymalna masa startowa samolotu to 11 600 kg. Na 9 węzłach pod skrzydłami, na ich końcówkach i pod kadłubem L-15B może przenieść 3500 kg uzbrojenia i wyposażenia, m.in. kierowane radiolokacyjnie pociski powietrze-powietrze dalekiego zasięgu PL-12, bomby kierowane laserowo LT-2 i zasobnik z działkiem.

W nosowej części kadłuba zabudowana jest pokładowa stacja radiolokacyjna z pasywną anteną fazowaną, pracująca w paśmie X, opracowana przez przemysł ChRL, o zasięgu, według różnych źródeł, 75-110 km. Przed kabiną załogi umieszczono anteny urządzenia identyfikacji swój-obcy, a na stateczniku pionowym – urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu wiązką radiolokacyjną. Według chińskich mediów szyna danych Arinc 429 została zastąpiona rodzimą HB6096-SZ-01, która jest prostsza, bardziej odporna na zakłócenia i działa bardziej stabilnie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.