Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Parada Zwycięstwa bez lotnictwa

Lotnictwo wojskowe, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 09 maja 2017

W Paradzie Zwycięstwa na Placu Czerwonym w Moskwie nie wzięło udziału rosyjskie lotnictwo wojskowe. Powodem była niska podstawa chmur. Podobna sytuacja zdarzył się tylko raz w historii – 24 czerwca 1945.

W tegorocznej Paradzie Zwycięstwa wzięło udział ok. 10 tys. żołnierzy i 114 pojazdów lądowych. Internauci zauważyli jednak, że na Twitterze MO FR przez wiele godzin znajdowało się także zdjęcie z pokazów lotniczych. Zostało ono prawdopodobnie zrobione w 2013, gdy pogoda w rejonie Moskwy była bezchmurna / Zdjęcie: MO FR

O odwołaniu przelotu samolotów i śmigłowców nad Placem Czerwony poinformowało Ministerstwo Obrony FR. Ich piloci otrzymali rozkaz powrotu na lotniska bazowania. Zostały one zlokalizowane w ośmiu regionach Rosji.

W paradzie miały wziąć udział 72 samoloty i śmigłowce. Wśród nich strategiczne bombowce Tu-160, Tu-95MS i Tu-22M3, myśliwce Su-35S, samoloty szkolno-bojowe Jak-130, oraz śmigłowce Mi-26, Mi-8AMTSz, Mi-28N, Ka-52 i Mi-35M. Pokaz miał otwierać ciężki śmigłowiec Mi-26.

Warunki pogodowe nad Moskwą i w jej rejonie musiały być wyjątkowo trudne, uniemożliwiając nie tylko przelot nad Placem Czerwonym, ale i wcześniejsze formowanie grup samolotów i śmigłowców. Zwykle bowiem z chmurami radzą sobie specjalnie wyposażone samoloty, które opryskują je jodkiem srebra i innymi substancjami (Samoloty w służbie pogody, 2017-05-01). I tym razem podjęto takie próby, wczoraj wieczorem, ale bez powodzenia. Nad Moskwą nie tylko wisiały ciężkie chmury, ale padł też deszcz ze śniegiem.

Rzecznik prezydenta FR, Dmitrij Pieskow poinformował, że w niektórych miejscach chmury znajdowały się na wysokości zaledwie 150 m. – Samoloty na pokazach muszą lecieć co najmniej 500 m pod podstawą chmur, co dziś okazało się niemożliwe – posumował sytuację Pieskow.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.