W zakładach GAC zaprezentowano pierwszy samolot szkolno-bojowy FTC-2000, przeznaczony dla wojsk lotniczych Sudanu.
Dzisiaj w zakładach Guizhou Aviation Aircraft Co Ltd (GAC) oficjalne zaprezentowano pierwszy samolot szkolno-bojowy Guizhou JL-9, oznaczony jako FTC-2000 Shanying (Orzeł górski). Według niektórych chińskich mediów jego odbiorcą będą Al Quwwat al-Jawwiya As-Sudaniya (wojska lotnicze Sudanu), które zamówiły 6 samolotów tego typu.
JL-9 został opracowany na bazie myśliwca Chengdu J-7, czyli licencyjnej wersji MiGa-21, z którego pozostawiono silnik WP-13F (C) (modyfikację rosyjskiego R-25-300), usterzenie i układy mechaniczne. Na nowo skonstruowano skrzydło, przednią część kadłuba z bocznymi wlotami powietrza do silnika i wyposażenie awioniczne (glass cockpit). Samolot wyposażono w stację radiolokacyjną Grifo S-7. Samolot oblatano 13 grudnia 2003.
Maksymalna masa do startu FTC-2000 wynosi 11000 kg, w tym 2000 kg uzbrojenia (kierowanych i niekierowanych pocisków rakietowych i bomb), przenoszonego na 5 belkach pod skrzydłami i kadłubem. Uzbrojenie pokładowe stanowi dwulufowe działko GSz-23. Długość samolotu to 15,4 m, rozpiętość – 9,9 m, a wysokość – 4,8 m.
FTC-2000 może rozwinąć prędkość maksymalną M1,5. Zasięg z paliwem w zbiornikach wewnętrznych wynosi 1650 km, a do przebazowania (z 3 dodatkowymi zbiornikami paliwa) – 2500 km. Maksymalna wysokość lotu to 16 km.
Wojska Lotnicze Armii Ludowo-Wyzwoleńczej ChRL mają na stanie jeden pułk wyposażony w ponad 12 JL-9. Pierwszy kurs z ich użyciem zapoczątkowano w październiku 2015. Dla potrzeb Marynarki Wojennej AL-W ChRL zaprojektowano wersję JL-9G, wyposażoną w hak do lądowania, przystosowaną do operowania z lotniskowców (JT-9 – nowy chiński samolot szkolny, 2011-06-27).