China Aviation Supplies Holding Company (CAS) i Airbus podpisały porozumienie w sprawie zakupu 100 samolotów z rodziny A320 i 40 A350.
Porozumienie zostało sygnowane wczoraj w Berlinie przez prezesa Airbusa Toma Endersa i wiceprezesa wykonawczego China Aviation Supplies Holding Company (CAS) Sun Bo, w obecności prezydenta ChRL Xi Jinpinga i kanclerz Niemiec Angeli Merkel. – To wielkie poparcie dla naszych wiodących produktów zarówno w segmencie samolotów wąskokadłubowych, jak i szerokokadłubowych. ChRL jest dziś jednym z najważniejszych rynków lotnictwa na świecie i jesteśmy zaszczyceni wspieraniem rozwoju i szybkiego wzrostu lotnictwa cywilnego w ChRL dzięki naszym produktom – powiedział Tom Enders.
China Aviation Supplies Holding Company (CAS) zostało utworzone w październiku 2002, jako China Aviation Supplies Import & Export Group Corporation (CASGC). W grudniu 2007 zmieniono ją na obecną nazwę. CAS specjalizuje się w pozyskiwaniu statków powietrznych i usługach wsparcia dla lotnictwa.
Strony nie ujawniły, kiedy i dla jakich linii lotniczych przeznaczone będą zamówione samoloty. Nie dokonano także wyboru silników dla samolotów z rodziny A320, które napędzane są CFM International LEAP-1A lub Pratt & Whitney Pure Power PW1100G-JM (PAS 2017: Wyniki sprzedaży Airbusa , 2017-06-23). Nabywcy A350 mają tylko jeden silnik do wyboru – Rolls-Royce Trent XWB97 (Pierwszy A350 w barwach Delty, 2017-06-14).
Według prognozy rynku na najbliższe 20 lat, jaką przedstawił koncern z Tuluzy, ChRL mają być motorem światowego wzrostu ruchu lotniczego. Pod koniec maja użytkownicy z tego kraju posiadali łącznie ok. 1440 dużych samolotów pasażerskich, z czego blisko 1230 – z rodziny A320. Natomiast A350 otrzymał, jak twierdzi Airbus, cenne poparcie kilku chińskich towarzystw, w tym Air China, China Eastern i China Southern Airlines.