Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DSEI 2017: Ajban 400A/N dla Europy

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 września 2017

Przedsiębiorstwo NIMR Automotive ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich nieprzypadkowo zaprezentowało w Londynie egzemplarz opancerzonego samochodu patrolowego Ajban 440A. Pojazd, zwłaszcza w jego odmianie przystosowanej do standardów NATO i warunków klimatycznych panujących w Europie, ma być oferowany potencjalnym klientom na naszym kontynencie za pośrednictwem czeskiej spółki VOP CZ.

Prezentowany w Londynie opancerzony samóchód patrolowy Ajban w jego standardowej odmianie (440A) ma 5,6 m długości i 2,3 m szerokości. Wysokość w najwyższym punkcie wynosi 2,3 m. Dopuszczalna masa całkowita została określona na 10,7 t, zaś ładowność na 1,2 t. Układ napędowy składa się z 6-cylindrowego silnika Cummins ISBe 300 sprzężonego z automatyczną skrzynią biegów Allison 3000P. Wóz może rozwinąć do 110 km/h. Załogę stanowić mogą maksymalnie 4 osoby, w tym kierowca i operator systemów uzbrojenia. Pojazd certyfikowany jest do pracy w zakresie temperatur od -19º do 49 º C / Zdjęcie: Michał Jarocki

Przedstawiciele NIMR Automotive potwierdzają, że wybór czeskiej spółki VOP CZ jako regionalnego partnera i przedstawiciela był decyzją o znaczeniu strategicznym dla rozwoju przedsiębiorstwa. Nawiązana współpraca stanowi bowiem przyczynek do wejścia producenta z ZEA na rynek europejski i zainteresowania lokalnych klientów swoją ofertą.

Próbą przetarcia szlaków na rynku europejskim ma być właśnie oferowanie samochodu patrolowego Ajban 440A, a zwłaszcza jego odmiany 440N dostosowanej przez VOP CZ do użycia w warunkach klimatycznych i terenowych typowych przede wszystkim dla Europy Środkowo-Wschodniej. W porównaniu do wersji podstawowej 440N wyposażono m.in. w układ ogrzewania zapewniający załodze dobre warunki służby podczas działań w okresie zimowym.

Na początku br. NIMR Automotive i VOP CZ zawarły porozumienie o zacieśnieniu współpracy i wspólnym oferowaniu samochodów opancerzonych z ZEA w Europie. Kontrakt zakłada m.in. przeniesienie do Czech linii montażowej i ulokowanie na terenie naszego południowego sąsiada centrum serwisowego dla Ajbana 440A/N oraz innych pojazdów ze stajni NIMR Automotive. 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.