Podczas World Routes 2017 w Barcelonie portal Routesonline opublikował listę najbardziej obciążonych w połowie 2017 tras lotniczych świata. Okazuje się, że w pierwszej dwudziestce znalazło się aż 18 tras azjatyckich. Dopiero w drugiej dziesiątce uplasowały się dwie trasy spoza Azji: z Domodiedowa pod Moskwą do Symferopola na Krymie (12 miejsce z 186 239 pasażerami miesięcznie w lipcu 2017, 1188 km) i z Palma de Majorka do Dusseldorfu (16 msc., 165 758 pas., 1362 km).
Według opublikowanej klasyfikacji, najbardziej obciążoną trasą lotnicza świata jest rejs z Hong Kongu do Tajpej (Taoyuan) na Tajwanie. W lipcu tą liczącą 802 km trasą przeleciało 451 801 pasażerów. Samoloty z Hong Kongu do Tajpej startują średnio co 18 minut, realizując 80 lotów na dobę. Trasę obsługuje pięć linii (w kolejności wielkości przewozów): Cathay Pacific, China Airlines, EVA Airways, Hong Kong Airlines i Cathay Dragon.
Na drugim miejscu listy uplasowała się trasa z Dżakarty (Soekarno-Hatta) do Singapuru (Changi) o długości 896 km (322 488 pas.), a na trzecim lot z Kuala Lumpur w Malezji do Singapuru (Changi) o długości 296 km (269 395 pas.). Kolejne miejsca zajmują trasy z Seulu (Incheon) do Osaki (Kansai) o długości 972 km (233 920 km) i Z Hong Kongu do Szanghaju (Pudong) o długości 1247 km (1247 km).