W zakładach Leonardo w Yeovil 28 września oblatano pierwszy zmodernizowany śmigłowiec rozpoznawczo-uderzeniowy AH-11B (Super Lynx Mk21B) przeznaczony dla Aviação Naval Brasileira (lotnictwa marynarki wojennej Brazylii). Brazylijczycy eksploatują śmigłowce tego typu od 1978, kiedy odebrali 9 SAH-11 (miejscowe oznaczenie Lynxa Mk21). W 1996 pięć z nich zostało zmodernizowanych do standardu AH-11A (Mk21A). Jednocześnie Brazylia zakupiła 9 Super Lynxów Mk21A.
Program modernizacji do standardu AH-11B obejmie 8 brazylijskich Super Lynxów. Zostaną one wyposażone w silniki CTS800-4N, używane w eksploatowanych przez Royal Navy (królewską marynarkę wojenną W. Brytanii) wiropłatach Super Lynx 300 i AW159 Wildcat, zapewniające znacznie lepsze osiągi w warunkach hot-and-high (wysokogórski klimat pustynny).
AH-11B zostaną też wyposażone w nowoczesną awionikę glass cockpit, przystosowaną do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu, nowy procesor sonaru, układ nawigacji satelitarnej, układ antykolizyjny (TCAS), automatyczny układ identyfikacji jednostek morskich (AIS), układ ostrzegający o opromieniowaniu wiązką radiolokacyjną, wyrzutniki flar i dipoli i nową wciągarkę.
Pierwszy AH-11B (nr takt. N-4001), wysłany do Yeovil w czerwcu, będzie używany do prób w locie, które potrwają do grudnia br. Jako drugi modernizacji poddany zostanie wiropłat N-4004, który wysłano do Europy w połowie lipca.
Od stycznia 2018 obydwa HA-11B posłużą do szkolenia załóg lotniczych 1º Esquadrão de Helicópteros de Esclarecimento e Ataque (HA-1, eskadry śmigłowców rozpoznawczo-uderzeniowych), stacjonującej w bazie São Pedro da Aldeia w stanie Rio de Janeiro. W maju przyszłego roku wiropłaty powrócą do kraju. W 2018 Brazylijczycy mają odebrać jeszcze jeden AH-11B.
Zmodernizowane AH-11B będą wykonywać zadania uniemożliwiające przeciwnikowi operacje morskie, zwalczania okrętów nawodnych i podwodnych, poszukiwawczo-ratownicze i misje humanitarne (zwłaszcza w rejonie Amazonii, Modernizacja brazylijskich Lynxów, 2014-07-02).