Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie produkcji B787

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 02 lutego 2009

Rozpoczął się montaż 5. egz. testowej partii Boeingów B787. Oznacza to wznowienie działania linii produkcyjnej tych samolotów, po raz pierwszy od rozpoczęcia 2-miesięcznego strajku związku mechaników, czyli od 6 września 2008.

ZA005 na stanowisku linii montażowej w zakładach w Everett. Poddostawcy finalizują dopiero prace przy podzespołach ostatniego, 6. prototypu B787 i kompletują części dla produkcji pierwszych 30 egz. seryjnych / Zdjęcie: Boeing

Problemy z utrzymaniem płynności prac na 4 stanowiskach linii montażowej B787, w zakładach w Everett, występowały już przed strajkiem. Po ceremonii prezentacji pierwszego prototypu, w lipcu 2007 (zobacz: Fastrygowanie Dremlinera), na linię montażową kierowano kolejne prototypy: ZA002, z silnikami Rolls-Royce`a trent 1000 oraz ZA003 i 004. ZA005 nie był jeszcze gotowy, a podstawowym problemem okazały się opóźnienia wśród dostawców podzespołów, z Europy, Azji i samego USA.

Strajk związku mechaników jedynie pogorszył sytuację. Przygotowania do montażu ZA005 praktycznie stanęły w miejscu we wrześniu i październiku. Listopad upłynął natomiast pod znakiem przywracania bieżącej zdolności produkcyjnej zakładów w Everett.

Dopiero w styczniu, kilka tygodni temu, zakończyły się dostawy wszystkich podzespołów nowego samolotu. Zajął on najbardziej odległą, 1. pozycję linii montażowej. Będzie natomiast pierwszym B787, wyposażonym w nowe silniki General Electric GEnx-1B, które zostały certyfikowane w marcu 2008.

Rozpoczęcie w ubiegłym tygodniu montażu ZA005 przywróciło stabilna pracę linii montażowej. Równocześnie wznowiono prace przy ZA001 - prototypie, który jako pierwszy ma wzbić się w powietrze. Dwa tygodnie temu ponownie uruchomiono w nim instalację elektryczną.

Przedstawiciele Boeinga potwierdzili, że oblot tego samolotu planowany jest na 2. kwartał bieżącego roku. Rozpoczną się wtedy próby w locie, które zaplanowano w łącznym wymiarze 3100 h. Drugie tyle mają pochłonąć próby naziemne. Pierwsze dostawy powinny zostać zrealizowane w 1. kwartale 2010. Część obserwatorów uważa jednak, że wobec opóźnień montażu dwóch ostatnich prototypów, ten ostatni termin może okazać się trudny do dotrzymania.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.