Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Hybrydowy samolot Airbusa

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 29 listopada 2017

Airbus poinformował o wspólnych z Rolls-Royce i Simensem pracach nad samolotem pasażerskim z napędem częściowo elektrycznym. E-Fan X ma zostać zbudowany na bazie pasażerskiego, czterosilnikowego odrzutowca BAe 146. Jeden z jego silników ma zostać wymieniony na napęd elektryczny o mocy 2 MW. Po pierwszych testach, jeśli zakończą się one powodzeniem, na elektryczny wymieniony zostanie drugi z silników. Demonstrator technologii ma zostać oblatany w 2020. Produkcja seryjna docelowego samolotu mogłaby rozpocząć się w 2025.

Wizualizacja demonstratora technologii E-Fan X, który ma zostać oblatany w 2020 / Rysunek: Airbus

Airbus prowadzi prace nad napędem elektrycznym samolotów od kilku lat. W ich wyniku powstał elektryczny Cri-Cri, e-Genius, E-Star i E-Fan 1.2. Głównym partnerem Airbusa w tych programach jest Siemens, dostarczający napędy elektryczne i hybrydowe. W budowie E-Fan X partnerem będzie też Rolls-Royce.

Schemat napędu E-Fan X / Rysunek: Airbus

W programie E-Fan X Airbus będzie odpowiadać za przebudowę płatowca, opracowanie systemu sterowania napędem elektrycznym i jego zintegrowanie z systemem sterowania samolotem. Siemens ma dostarczyć dwa silniki elektryczne o mocy po 2 MW wraz z systemem zasilania i sterowania. Rolls-Royce ma zintegrować silniki elektryczne z wentylatorem i gondolą silnika odrzutowego AE 3007A.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.