Airbus poinformował o wspólnych z Rolls-Royce i Simensem pracach nad samolotem pasażerskim z napędem częściowo elektrycznym. E-Fan X ma zostać zbudowany na bazie pasażerskiego, czterosilnikowego odrzutowca BAe 146. Jeden z jego silników ma zostać wymieniony na napęd elektryczny o mocy 2 MW. Po pierwszych testach, jeśli zakończą się one powodzeniem, na elektryczny wymieniony zostanie drugi z silników. Demonstrator technologii ma zostać oblatany w 2020. Produkcja seryjna docelowego samolotu mogłaby rozpocząć się w 2025.
Airbus prowadzi prace nad napędem elektrycznym samolotów od kilku lat. W ich wyniku powstał elektryczny Cri-Cri, e-Genius, E-Star i E-Fan 1.2. Głównym partnerem Airbusa w tych programach jest Siemens, dostarczający napędy elektryczne i hybrydowe. W budowie E-Fan X partnerem będzie też Rolls-Royce.
W programie E-Fan X Airbus będzie odpowiadać za przebudowę płatowca, opracowanie systemu sterowania napędem elektrycznym i jego zintegrowanie z systemem sterowania samolotem. Siemens ma dostarczyć dwa silniki elektryczne o mocy po 2 MW wraz z systemem zasilania i sterowania. Rolls-Royce ma zintegrować silniki elektryczne z wentylatorem i gondolą silnika odrzutowego AE 3007A.