Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hybrydowy samolot Airbusa

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 29 listopada 2017

Airbus poinformował o wspólnych z Rolls-Royce i Simensem pracach nad samolotem pasażerskim z napędem częściowo elektrycznym. E-Fan X ma zostać zbudowany na bazie pasażerskiego, czterosilnikowego odrzutowca BAe 146. Jeden z jego silników ma zostać wymieniony na napęd elektryczny o mocy 2 MW. Po pierwszych testach, jeśli zakończą się one powodzeniem, na elektryczny wymieniony zostanie drugi z silników. Demonstrator technologii ma zostać oblatany w 2020. Produkcja seryjna docelowego samolotu mogłaby rozpocząć się w 2025.

Wizualizacja demonstratora technologii E-Fan X, który ma zostać oblatany w 2020 / Rysunek: Airbus

Airbus prowadzi prace nad napędem elektrycznym samolotów od kilku lat. W ich wyniku powstał elektryczny Cri-Cri, e-Genius, E-Star i E-Fan 1.2. Głównym partnerem Airbusa w tych programach jest Siemens, dostarczający napędy elektryczne i hybrydowe. W budowie E-Fan X partnerem będzie też Rolls-Royce.

Schemat napędu E-Fan X / Rysunek: Airbus

W programie E-Fan X Airbus będzie odpowiadać za przebudowę płatowca, opracowanie systemu sterowania napędem elektrycznym i jego zintegrowanie z systemem sterowania samolotem. Siemens ma dostarczyć dwa silniki elektryczne o mocy po 2 MW wraz z systemem zasilania i sterowania. Rolls-Royce ma zintegrować silniki elektryczne z wentylatorem i gondolą silnika odrzutowego AE 3007A.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.