Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Fatalny rok Boeinga

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo cywilne, 06 lutego 2009

Według wstępnych danych, wartość sprzedaży Boeinga w 2008 spadła aż o 8%, a zysku o 34%. Najgorsze wyniki w koncernie przyniósł segment cywilny.

Amerykańskie przedsiębiorstwa lotniczo-zbrojeniowe wyhamowały szybki w poprzednich latach przyrost sprzedaży. Mieścił się on w 2008 w granicach 10%. Najgorzej wypadły największe przedsiębiorstwa - Boeing i Lockheed Martin.

Największy wpływ na fatalne wyniki Boeinga miał strajk inżynierów i mechaników (Porozumienie Boeinga z SPEEA). Straty z nim związane są szacowane na1,8 mld USD. Boeing nie dostarczył aż 108 z zaplanowanych do sprzedaży na 2008 samolotów pasażerskich.

Koncern dostarczył w ubiegłym roku zaledwie 375 samolotów pasażerskich. Zebrał zaś zamówienia na 662 nowe samoloty. Obecne plany przewidują wyprodukowanie w 2009 ok. 480 maszyn. Poważniejszy wzrost sprzedaży koncern planuje dopiero na 2010, gdy do klientów zaczną trafiać opóźnione 787 i 747-8 (Pierwsza rezygnacja z Boeingów 787).

Boeing planuje zwolnienie w 2009 ok. 10 tysięcy pracowników (Zwolnienia w Boeingu).

Wyniki finansowe w 2008 i zmiana po roku

PrzedsiębiorstwoSprzedaż, mld USDZmiana, % Zysk netto, mld USDZmiana, %
Boeing60,9 -8 2,7 -34
- segment cywilny-35 -15 1,2 -67
- segment obronny32,6 0 1,5 -10
GE Aviation (silniki) 19,2 14 3,7 14
General Dynamics 29,3147,6 2,5 18,7
- w tym GDAerospace 5,514 1,0 26
L-3 Communications 14,9 7 0,95 26
Lockheed Martin 42,7 2 3,2 6
Raytheon 23,2 9 1,7 -35
Textron Cessna 5,7 13 0,9 5
Textron Bell2,8 10 0,393
Textron Defense 2,1 59 0,3 46
UTC P&W 13,0 7 2,1 6
UTC Sikorsky5,4 12 0,5 28


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.