Według wstępnych danych, wartość sprzedaży Boeinga w 2008 spadła aż o 8%, a zysku o 34%. Najgorsze wyniki w koncernie przyniósł segment cywilny.
Amerykańskie przedsiębiorstwa lotniczo-zbrojeniowe wyhamowały szybki w poprzednich latach przyrost sprzedaży. Mieścił się on w 2008 w granicach 10%. Najgorzej wypadły największe przedsiębiorstwa - Boeing i Lockheed Martin.
Największy wpływ na fatalne wyniki Boeinga miał strajk inżynierów i mechaników (Porozumienie Boeinga z SPEEA). Straty z nim związane są szacowane na1,8 mld USD. Boeing nie dostarczył aż 108 z zaplanowanych do sprzedaży na 2008 samolotów pasażerskich.
Koncern dostarczył w ubiegłym roku zaledwie 375 samolotów pasażerskich. Zebrał zaś zamówienia na 662 nowe samoloty. Obecne plany przewidują wyprodukowanie w 2009 ok. 480 maszyn. Poważniejszy wzrost sprzedaży koncern planuje dopiero na 2010, gdy do klientów zaczną trafiać opóźnione 787 i 747-8 (Pierwsza rezygnacja z Boeingów 787).
Boeing planuje zwolnienie w 2009 ok. 10 tysięcy pracowników (Zwolnienia w Boeingu).
Wyniki finansowe w 2008 i zmiana po roku
Przedsiębiorstwo | Sprzedaż, mld USD | Zmiana, % | Zysk netto, mld USD | Zmiana, % |
Boeing | 60,9 | -8 | 2,7 | -34 |
- segment cywilny | -35 | -15 | 1,2 | -67 |
- segment obronny | 32,6 | 0 | 1,5 | -10 |
GE Aviation (silniki) | 19,2 | 14 | 3,7 | 14 |
General Dynamics | 29,314 | 7,6 | 2,5 | 18,7 |
- w tym GDAerospace | 5,5 | 14 | 1,0 | 26 |
L-3 Communications | 14,9 | 7 | 0,95 | 26 |
Lockheed Martin | 42,7 | 2 | 3,2 | 6 |
Raytheon | 23,2 | 9 | 1,7 | -35 |
Textron Cessna | 5,7 | 13 | 0,9 | 5 |
Textron Bell | 2,8 | 10 | 0,3 | 93 |
Textron Defense | 2,1 | 59 | 0,3 | 46 |
UTC P&W | 13,0 | 7 | 2,1 | 6 |
UTC Sikorsky | 5,4 | 12 | 0,5 | 28 |