Airbus Helicopters dostarczył pierwszy śmigłowiec Tiger HAP, zmodernizowany do wersji HAD, francuskiemu Aviation Légère de l’Armée de Terre (ALAT, lotnictwu lekkiemu wojsk lądowych), po uprzednim zakończeniu formalnego procesu jego odbioru przez francuską agencję ds. zamówień wojskowych (DGA).
Modernizacja wersji HAP do wersji HAD obejmuje ponad 100 modyfikacji płatowca i zabudowanie ponad 1500 nowych części i 250 przewodów elektrycznych. Tiger HAD ma zwiększoną maksymalną masę do startu w porównaniu z wersją HAP i jest wyposażony w nowe ulepszone silniki MTR 390 E oraz ma zamontowany nad kabiną załogi system celowniczy STRIX z laserowym wskaźnikiem celu, umożliwiający odpalanie pocisków powietrze-powierzchnia Hellfire II.
W ramach zamówienia złożonego przez francuskie Ministerstwo Obrony do wersji HAD zmodernizowanych zostanie 36 śmigłowców Tiger HAP ze składu ALAT. Dla potrzeb tego przedsięwzięcia Airbus Helicopters utworzył nową organizację przemysłową, łączącą zespoły z Centrum Wsparcia Wojskowego we Francji i zajmujące się produkcją seryjną Tigerów.
Tiger HAD jest przeznaczony do wykonywania zadań poszukiwania i samodzielnego niszczenia celów, eskorty konwojów lotniczych lub lądowych, zwalczania celów powietrznych, wsparcia ogniowego jednostek lądowych, zwalczania czołgów i pojazdów opancerzonych, w dzień i w nocy oraz w niesprzyjających warunkach atmosferycznych.
Śmigłowce Tiger dowiodły swoich zdolności podczas działań operacyjnych w Afganistanie, Republice Środkowoafrykańskiej, Libii i Mali. Flota wiropłatów tego typu, używanych przez siły zbrojne Francji, Niemiec, Hiszpanii i Australii, wylatała do tej pory ponad 92 tys. h (Niemieckie Tigery wracają do lotów, 2017-09-27, Niebezpieczne Tigery, 2017-08-14).