Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Miejska taksówka Bella

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 09 stycznia 2018

Podczas rozpoczętych dzisiaj w Las Vegas targów Consumer Electronics Show (CES) Bell Helicopter ujawnił projekt nowego czteroosobowego wiropłata do transportu miejskiego z napędem elektrycznym.

W kabinie nowego miejskiego wiropłata ma mieścić się 4 pasażerów / Ilustracje: Bell Helicopter

Zwiedzający CES mogą obejrzeć jego pełnowymiarową kabinę. Projekt realizowany jest we współpracy z Uber Technologies. To kolejne futurystyczne przedsięwzięcie amerykańskiego koncernu (Heli-Expo 2017: Śmigłowiec przyszłości Bella, 2017-03-08).

Początkowo wiropłat ma przewozić pilota i 3 pasażerów, wraz z bagażem. Docelowo śmigłowiec ma poruszać się w mieście autonomicznie, niezależnie od pory doby i warunków atmosferycznych. Wiropłat ma być częścią Internetu rzeczy. Podróżni mają mieć możliwość korzystania ze wszystkich najnowocześniejszych technologii umożliwiających łączność ze światem, w tym brania udziału w wideokonferencji.

Kompletny demonstrator mógłby ujrzeć światło dzienne na początku następnej dekady, co umożliwiłoby zakończenie jego certyfikacji w połowie lat 2020. Następnie można by rozpocząć jego produkcję seryjną na małą skalę.

Według Bella nowy wiropłat ma być konstrukcją skalowalną i modułową, zdolną do wylatania 2 tys. h rocznie. Producent przewiduje też zastosowanie do napędu silników turbinowych, co pozwoliłoby na użycie pojazdu do celów wojskowych i transportu ładunków. Celem konstruktorów jest osiągnięcie kosztów użytkowania wynoszących 2,5 zł za przebycie 1 km, czyli 1/3 kosztów eksploatacji śmigłowca z napędem turbinowym. Podobny projekt opracował także Airbus (CityAirbus po testach napędu, 2017-10-05).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.