Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rynek śmigłowcowy do 2018

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 24 lutego 2009

Analitycy Rolls-Royce skorygowali nieco w górę swoje prognozy, dotyczące rynku silników turbowałowych dla śmigłowców. Uznali, że mimo obecnego kryzysu, zapotrzebowanie na ciężkie i średnie śmigłowce będzie rosnąć, szczególnie po 2013.

Prototyp Robinsona R66, największego i jedynego w przyszłej ofercie producenta, śmigłowca z napędem turbowałobym. Robinson Helicopter to największy na świecie wytwórca śmigłowców, biorąc pod uwagę liczbę budowanych egz. Pod względem wartości produkcji znajduje się jednak na odległym miejscu. Sytuacji tej nie zmieni również R66, którego cena będzie kilkanaście razy mniejsza, niż nawet średnich, wojskowych śmigłowców transportowych / Zdjęcie: Robinson Helicopter

Eksperci szacują, że w latach 2009-2018, na świecie powstanie nieco ponad 15 tys. śmigłowców, napędzanych silnikami turbowałowymi. Ich wartość może osiągnąć nawet 130 mld USD, z czego 12 mld USD pochłoną zakupy silników.

Nadal największym odbiorcą tego typu maszyn będzie wojsko. Siły zbrojne zakupią w ciągu najbliższych 10 lat 6 tys. śmigłowców, wartych 104 mld USD. Silniki pochłoną 8 mld USD z tej kwoty.

Wzrosły natomiast prognozy, dotyczące rynku cywilnego. Przedstawiciele brytyjskiego producenta zwiększyli o 5% swoje szacunki dla tego rynku, w porównaniu do danych z początku 2008. Wiąże się to z bardziej widocznym zainteresowaniem śmigłowcami służb ratownictwa medycznego, policji czy przemysłu naftowego.

Odbiorcy cywilni do 2018 prawdopodobnie zakupią 9 tys. maszyn, o wartości 26 mld USD. 4 mld USD powinno zostać wydane na silniki.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.