Rolls-Royce i PZL Świdnik podpisały porozumienie o wykorzystaniu silników brytyjskiego producenta w świdnickich śmigłowcach. Obecnie silnikiem RR250 C20-R/2(SP) jest napędzany lekki SW-4.
Porozumienie o współpracy (MoU) podpisano w czasie HeliExpo 2009 w Anaheim w Kalifornii.
Silnik RR550 o mocy 355 kW (475 KM) to pochodna RR300 o mocy 300 KM, napędzającego śmigłowiec Robinson R66. W SW-4 miałby zastąpić dotychczas instalowane Rolls-Royce (Allison) 250 o mocy 336 kW, znacznie zwiększając możliwości tego jednosilnikowego śmigłowca.
RR300 był certyfikowany w 2007 i jest obecnie produkowany seryjnie. RR500 ma uzyskać certyfikat w 2011. Rozważa się jego zastosowanie do napędu starszych śmigłowców z PZL Świdnik - Mi-2 i PZL-Kania.