Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AERO 2018: Sonaca 200 - od pilotów dla pilotów

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 kwietnia 2018

Kolejną premierą tegorocznych targów AERO we Friedrichshafen jest belgijski samolot Sonaca 200. Według producenta został on opracowany z udziałem użytkowników - szkół lotniczych, aeroklubów i pilotów - dla innych użytkowników.

Sonaca 200 - samolot skonstruowany przez pilotów dla pilotów / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Sonaca 200 ma rozpiętość 9,15 m i długość 7 m. Maksymalna masa samolotu do startu to 750 kg, w tym 290 kg ładunku użytecznego. Dwa zbiorniki w skrzydłach mieszczą po 70 l paliwa. Dopuszczalny współczynnik przeciążeń konstrukcji to n=+4,4/-1,76.

Napęd samolotu stanowi silnik Rotax 914 z turbodoładowaniem, o mocy 115 KM, poruszający trójłopatowe śmigło. Prędkość przelotowa (przy 75% mocy) na wysokości 3000 m wynosi 213 km/h. Prędkość wznoszenia przy maksymalnej masie startowej na poziomie morza to 3,8 m/s. Zasięg obliczeniowy przy 75% mocy z rezerwą na 45 min lotu to 1390 km.

Sonaca 200 ma być certyfikowany według przepisów CS-VLA (ELA 1) i będzie mógł wykonywać loty w dzień i w nocy, według wskazań przyrządów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.