Kolejną premierą tegorocznych targów AERO we Friedrichshafen jest belgijski samolot Sonaca 200. Według producenta został on opracowany z udziałem użytkowników - szkół lotniczych, aeroklubów i pilotów - dla innych użytkowników.
Sonaca 200 ma rozpiętość 9,15 m i długość 7 m. Maksymalna masa samolotu do startu to 750 kg, w tym 290 kg ładunku użytecznego. Dwa zbiorniki w skrzydłach mieszczą po 70 l paliwa. Dopuszczalny współczynnik przeciążeń konstrukcji to n=+4,4/-1,76.
Napęd samolotu stanowi silnik Rotax 914 z turbodoładowaniem, o mocy 115 KM, poruszający trójłopatowe śmigło. Prędkość przelotowa (przy 75% mocy) na wysokości 3000 m wynosi 213 km/h. Prędkość wznoszenia przy maksymalnej masie startowej na poziomie morza to 3,8 m/s. Zasięg obliczeniowy przy 75% mocy z rezerwą na 45 min lotu to 1390 km.
Sonaca 200 ma być certyfikowany według przepisów CS-VLA (ELA 1) i będzie mógł wykonywać loty w dzień i w nocy, według wskazań przyrządów.