Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ILA 2018: Latające laboratorium dla DLR

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 kwietnia 2018

Na wystawie lotniczej ILA, DLR (Deutsches Zentrum für Luft und Raumfahrt – Niemieckie Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki) oraz francuskie Dassault podpisały umowę zakupu samolotu Falcon 2000LX. Podpisanie kontraktu odbyło się w obecności kanclerz Niemiec Angeli Merkel.

Samolot-latające laboratorium Dassault Falcon 2000LX w barwach Niemieckiego Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki DLR / Ilustracja: Dassault

Umowa obejmuje dostawę samolotu i jego przebudowę na latające laboratorium dla celów programu iSTAR (in-flight Systems and Technology Airborne Research, stanowisko badań w locie lotniczych instalacji i technologii). Dostawa przebudowanego samolotu ma być zrealizowana w 2020.

iStar pozwala na prowadzenie prób rzeczywistych lub symulowanych instalacji i rozwiązań technicznych w warunkach rzeczywistego lotu. Dodatkowo latające laboratorium będzie służyło jako stanowisko badawcze w klasycznych dziedzinach aerodynamiki, aeroelastyczności, konstrukcji, napędu, sterowania lotem i nawigacji lotniczej.

Dassault zapewnia DLR dostęp do specjalistycznej wiedzy na temat rozwoju i bogatego doświadczenia w dziedzinie aerodynamiki – mówi prezes Zarządu DLR Pascale Ehrenfreund – Falcon 2000LX ma wymagane parametry lotu i stopień bezpieczeństwa wymagany w przypadku samolotu badawczego – dodał Ehrenfreund.

W pełni funkcjonalny samolot badawczy iSTAR zostanie wyposażony w dodatkowe powierzchnie sterownicze, eksperymentalny cyfrowy układ sterowania lotem i inny sprzęt, w tym intuicyjne wyposażenie kabiny pilotów EASy II z EFVS, wyświetlaczem HUD Rockwell Collins i zestaw elektronicznej dokumentacji samolotu.

Falcon 2000LX będzie stacjonował w zakładach DLR w Brunszwiku i zostanie udostępniony innym państwom oraz europejskim instytutom badawczym, a także producentom lotniczym.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.