Dzięki wsparciu grupy ochotników, którzy uczestniczyli w pracach remontowych, lotnictwo WMS (Wojenno-morskich sił) Ukrainy otrzymało śmigłowiec Ka-226. Przebudowano go do wersji ewakuacji medycznej. Maszyna wejdzie w skład 10. brygady lotniczej.
Pierwotnie, przekazany WMSU, śmigłowiec został zamówiony przez ukraińskie Ministerstwo ds. sytuacji nadzwyczajnych. Zawarło ono kontrakt o wartości 30 mln hrywien we wrześniu 2007. Ka-226.50, nr ser. 02-03, nr burtowy 41, miało dostarczyć ukraińskie przedsiębiorstwo Helaksis, które z kolei zamówiło go u producenta – w rosyjskim KumAPP poprzez kanadyjską Cantec Trading Inc. Śmigłowiec był gotowy we wrześniu 2008, a w styczniu 2009 dostarczono go z Kumertau do Wilna na Litwie, skąd miał trafić na Ukrainę. Wkrótce jednak Helaksis zbankrutował i nie miał kto zapłacić należnych ceł i podatków. Ostatecznie śmigłowiec przewieziono drogą lądową do Lwowa, gdzie do niedawna był przechowywany w tamtejszych lotniczych zakładach remontowych.
Na początku 2015 planowano przekazać śmigłowiec na potrzeby operacji na wschodzie Ukrainy prowadzonej przeciw prorosyjskim rebeliantom. Do tego jednak nie doszło. Ostatecznie w lipcu 2017 rada obwodu lwowskiego zwróciła się do premiera Ukrainy z propozycją przekazania Ka-226 siłom zbrojnym na potrzeby WMSU.