Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MB-339CM w Malezji

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 marca 2009

Po przeleceniu ponad 12 tys. km, w Malezji znalazły się pierwsze 2 z 8 zamówionych samolotów szkolno-bojowych Alenia Aermacchi MB-339CM.

Jeden z MB-339CM na lotnisku fabrycznym w Venegono, przed odlotem do Malezji, do bazy TUDM w Kuantan / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Pod koniec 2006 malezyjskie lotnictwo wojskowe (Tentera Udara DiRaja Malaysia TUDM), kosztem 88 mln Euro, zamówiło 8 MB-339CM, wraz z pakietem części zamiennych, wyposażenia naziemnego i 2-letnią obsługą serwisową. Samoloty zastąpią wykorzystywane od 20 lat MB-339AM, ze słabszymi silnikami i analogową awioniką. Równolegle Malezyjczycy wykorzystują 10 BAE Hawk Mk. 108.

Nowa wersja MB-339 została wyposażona w wskaźnik przezierny (HUD), trzy wskaźniki wielofunkcyjne, zabudowane w kabinach ucznia i instruktora, oraz mapy cyfrowe, przystosowane do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG), nowe radiostacje i układ identyfikacji swój-obcy (IFF), rejestrator danych w przypadku katastrofy i awaryjny nadajnik lokacyjny (ELT). Samolot wyposażony jest też w sondę, umożliwiającą pobieranie paliwa podczas lotu i nowy zasobnik rejestrujący przebieg walki powietrznej (AACMI). Nowoczesna awionika pozwala na prowadzenie podczas szkolenia symulacji użycia rzeczywistych elementów wyposażenia samolotów bojowych, takich jak radiolokator, środki walki elektronicznej oraz urządzenia ostrzegające o opromieniowaniu wiązką radiową czy zbliżających się kpr.

Samoloty będą służyć jako maszyny LIFT, dla szkolenia pilotów Su-30MKM, których pierwsze egz. dotarły do odbiorcy w 2007 (zobacz: Dostawa kolejnych Su-30MKM dla Malezji).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra