Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cessna – coraz gorzej

Lotnictwo cywilne, 18 marca 2009

Prezes Cessny, Jack Pelton, zapowiedział wysłanie na przymusowy urlop części pracowników, budujących najdroższe w ofercie przedsiębiorstwa, odrzutowce dyspozycyjne modeli Citation CJ, Sovereign and Citation X.

Cessna Sovereign, to największy, po Citation X, samolot w ofercie przedsiębiorstwa. Zabiera standardowo 8 i maksymalnie 12 pasażerów, przewożąc ich z maksymalną prędkością 848 km/h i na dystans ponad 5000 km. Cessna produkowała ich średnio 30 na rok. Dzisiaj wiadomo już, że wartość ta w 2009 będzie zdecydowanie niższa / Zdjęcie: Cessna

W ciągu ostatnich kilku miesięcy zarząd Cessny zapowiedział zwolnienie łącznie 4 600 pracowników, czyli 32% załogi. Większość redukcji wejdzie w życie pod koniec tego miesiąca...

Jest to wynik kryzysu, który szczególnie mocno dotknął dwa podstawowe segmenty w ofercie jednego z największych producentów samolotów lotnictwa ogólnego w USA: odrzutowych maszyn biznesowych i lekkich samolotów tłokowych. O ile zmniejszenie produkcji tych drugich jest odczuwalne od kilkunastu miesięcy (zobacz: Mniej tłokowych, więcej odrzutowych), załamanie sprzedaży maszyn biznesowych jest wyłącznie wynikiem obecnego kryzysu. Oprócz normalnego w takich okolicznościach szukania przez przedsiębiorstwa oszczędności, sytuację pogarsza ogólny, bardzo zły odbiór społeczny wykorzystywania maszyn biznesowych (zobacz: Zmiana wizerunku Cessny).

Wszystko to spowodowało, że plany produkcyjne na 2009 głównych zakładów przedsiębiorstwa w Wichita, zamiast 535 maszyn odrzutowych, zostały niedawno zredukowane do zaledwie 375 egz. (spadek o 30%). Nie chcąc przeprowadzić kolejnych zwolnień, zarząd Cessny zdecydował się w takiej sytuacji na wprowadzenie przymusowych urlopów. Na razie jednak nie wiadomo, ilu obejmą one pracowników, ani jak długo będą trwały.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra