Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmiany w Top 100 Defense News

Przemysł zbrojeniowy, Publikacje, 18 sierpnia 2018

W stabilnej dotąd pierwszej dziesiątce klasyfikacji Top 100 amerykańskiego tygodnika Defense News zaszły dość spore zmiany. Na pierwszym miejscu w 2017 pozostał co prawda Lockheed Martin ze sprzedażą uzbrojenia i sprzętu wojskowego wartą 48,0 mld USD (10% więcej niż w 2016), ale na drugie z czwartego awansowała kompania Raytheon ze sprzedażą równą 23,6 mld USD (wzrost o 5%). Trzecia pozostała brytyjska BAE Systems, ale jej sprzedaż spadła o 5%, do 22,4 mld USD. Z piątej pozycji na czwartą awansował Northrop Grumman (21,7 mld USD, wzrost o 7%), a największy spadek w czołówce klasyfikacji zanotował Boeing (20,6 mld USD, wzrost o 2%).

Na 6 i 7 miejscu pozostały General Dynamics i Airbus (19,6 i 11,2 mld USD przy spadku o 1 i 9%). Na miejsce 8 z 11 awansował natomiast rosyjski Ałmaz-Antiej (9,1 mld USD, +39%). Ostatnimi miejscami w dziesiątce zamieniły się Thales i Leonardo, ale z minimalną różnicą w wartości sprzedaży (po ok. 8,9 mld USD, przy wzroście o 7 i 4%).

Poza pierwszą dziesiątką nie zanotowano dużych niespodzianek. Liderami względnego wzrostu sprzedaży sprzętu wojskowego zostały Kawasaki Heavy Industries (77%) i Dassault (57%). Największe względne spadki zanotowały zaś japońska Komatsu (-77%) i Korea Aerospace Industries (-46%). Na liście nie znalazła się Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ), która w ostatnich latach publikuje jedynie szczątkowe dane o swych wynikach finansowych (nieoficjalnie, m.in. na podstawie raportu PIPOK, wiadomo, że coraz gorszych).

Defense News tworzy listę Top 100 na podstawie informacji z przedsiębiorstw i własnych analiz. Za podstawę przyjmuje wartość rocznej sprzedaży uzbrojenia i sprzętu wojskowego, systemów rozpoznania i urządzeń dla szeroko pojętego bezpieczeństwa narodowego. Wyniki przelicza na dolary według średniego kursu z danego roku (Top 100 Defense News – czołówka bez zmian, 2017-07-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra