Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

50. SSJ dla Aerofłotu

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 28 września 2018

25 września na lotnisku Szeremietiewo narodowy przewoźnik FR, Aerofłot odebrał 50. samolot Suchoj Superjet 100. Nosi on znaki rejestracyjne RA-89115 i imię malarza Wasilija Dmitrijewicza Polenowa. Następnego dnia samolot wyruszył w rejs na trasie Moskwa-Soczi-Symferopol.

50. Suchoj Superjet 100 we flocie narodowego przewoźnika FR nosi i imię malarza Wasilija Dmitrijewicza Polenowa / Zdjęcie: Aerofłot

W. D. Polenow  (ur. 1844 w Petersburgu, zm. 1927 w majątku Borok koło miasta Tuła) ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Petersburgu. Był wykładowcą w Moskiewskiej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury. Tworzył realistyczne portrety, sceny historyczne, religijne, rodzajowe oraz pejzaże.

Do Aerofłotu uroczyście dołącza jubileuszowy, 50. SSJ100. Wcześniej podczas tegorocznego Wschodniego Forum Ekonomicznego we Władywostoku, w obecności prezydenta W. W. Putina podpisaliśmy bezprecedensową umowę o pozyskaniu dodatkowych 100 samolotów tego typu. Dzięki temu flota rosyjskich  samolotów Aerofłotu zostanie zwiększona do 200, a innym jej ważnym elementem będą także MS-21. Chciałbym szczególnie podziękować kierownictwu i wszystkim pracownikom OAK zaangażowanym w ten projekt za efektywną współpracę. Nasz korporacja wraz z GSS brała udział w rozwoju całkowicie nowego samolotu. Aerofłot  nie tylko zamówił SSJ100, ale także był zaangażowany w jego dopracowanie w trakcie eksploatacji – powiedział dyrektor generalny Aerofłotu Witalij Sawieliew.

OAK i Aerofłot mają wieloletnie doświadczenie we współpracy. Jako pierwszy nabywca i posiadacz największej floty samolotów SSJ100, Aerofłot miał wielki wpływ na rozwój projektu i krajowy przemysł lotniczy. Podpisanie kolejnej umowy na dostawę SSJ100 dla Aerofłotu stanowiło istotny kamień milowy w naszej współpracy. Niedawno podpisane umowy na dostawę nie tylko SSJ100, ale także MS-21 dla Aerofłotu otwierają nowe możliwości naszej współpracy – podkreślił prezes OAK Jurij Sliusar.

Współpraca GSS z krajowym przewoźnikiem i największą linią lotniczą w Rosji jest nieocenionym doświadczeniem, szczególnie ważnym na etapie przekazania samolotu do eksploatacji. Aerofłot miał duży wpływ na rozwój projektu SSJ100. Kontynuując współpracę, a także zwiększenie floty samolotów SSJ100 to wysoka ocena wyników naszych działań i znak, że jesteśmy na właściwym torze w jej rozwoju. Doceniamy naszą współpracę w celu poprawy niezawodności SSJ100. Ze swojej strony GSS pracują nad utworzeniem nowych magazynów części zamiennych i wypełnieniem istniejących obiektów w celu poprawy obsługi posprzedażnej SSJ100 – dodał prezes GSS Aleksandr Rublow.

Pierwsza umowa na dostawę 30 SSJ100 dla rosyjskiego narodowego przewoźnika została podpisana 7 grudnia 2005, a pierwszy z nich trafił do linii w czerwcu 2011. Dostawy zakończono w 2016. 18 lipca 2017 zawarto drugą umowę na dostawę 20 SSJ100, a 10 września 2018 Aerofłot postanowił zakupić jeszcze  100 samolotów tego typu, które mają być dostarczane do 2026.

Należące do Aerofłotu SSJ100 eksploatowane są na trasach krajowych, wykonując loty do miast takich jak Biełgorod, Niżny Nowogród, Orenburg, Perm, Saratów, Soczi, Syktywkar, Tiumeń, czy Czelabińsk. Można je zobaczyć także na rejsach międzynarodowych, do Drezna, Wilna, Göteborga, Bukaresztu, Zagrzebia, Lublany, Rygi, Sofii i Tivatu (Aerofłot zamówił 100 kolejnych SSJ100, 2018-09-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.