Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bezzałogowy chiński An-2

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 29 września 2018

Chińskie przedsiębiorstwo logistyczne SF Express Fonair Aviation, we współpracy z China Aerospace Times Electronics Co z branży kosmicznej, zbudowało prototyp bezzałogowego samolotu transportowego Feihong 98 (FH98). Powstał on na bazie wyremontowanego wcześniej dwupłata Shijiazhuang Y-5B, czyli licencyjnego An-2 (warto przypomnieć, że pierwszy Y-5B został wyprodukowany w ChRL w 1957). W ostatnich latach zarówno na bazie An-2, jak i Y-5B powstaje wiele nowych konstrukcji, póki co nie odnoszących sukcesów rynkowych.

Prototyp chińskiego bezzałogowego samolotu transportowego Feihong 98 i jego twórcy przed pierwszym lotem / Zdjęcie: SF Express

SF Express poinformowało, że prototyp Feihong 98 został właśnie oblatany. Lot odbył się pod nadzorem Civil Aviation Administration of China. Celem twórców jest bowiem uzyskanie certyfikatu dla seryjnych bsl.

Nie ujawniono zbyt wielu danych FH98. Wiadomo, że przy masie startowej 5250 kg ma on przenosić ładunki ważące do 1,5 t. Bsl ma startować z trawiastych pasów o długości zaledwie 200 m.

SF Express zatrudnia 213 tys. pracowników. Eksploatuje obecnie 41 załogowych statków powietrznych. FH98 mają je uzupełnić już wkrótce. Oferta będzie skierowana zarówno na rynek cywilny, jak i wojskowy. Bezzałogowce miałyby latać na niewielkie wyspy lub w tereny górzyste, gdzie wykorzystywanie załogowych statków latających jest zbyt niebezpieczne. Na program budowy floty seryjnych FH98 SF Express zamierza przeznaczyć ponad miliard juanów (ponad pół mld PLN).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.