Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FTC-2000G oblatany

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, 30 września 2018

28 września 2018 o 10:48 czasu lokalnego do swego pierwszego lotu wystartował pierwszy seryjny wielozadaniowy samolot bojowy FTC-2000G. Do testu wykorzystano lotnisko Anshun Huangguoshu w prowincji Guizhou. Lot trwał 16 minut i przebiegł bez problemów.

Pierwszy seryjny wielozadaniowy samolot bojowy FTC-2000G w pierwszym locie. 28 września 2018, Anshun Huangguoshu Airport / Zdjęcie: AVIC

FTC-2000G został zaprojektowany i zbudowany przez państwową Guizhou Aviation Industry Group, wchodzącą w skład Aviation Industry Corp of China (AVIC). Samoloty tego typu są oferowane przede wszystkim na eksport. Dlatego wśród tysiąca osób obserwujących oblot było wielu ambasadorów i przedstawicieli państw zainteresowanych nową konstrukcją.

Konstrukcję nowego samolotu oparto na bazie GAIC JL-9G – dwumiejscowego samolotu szkolno-treningowego używanego przez chińskie lotnictwo wojskowe. FTC-2000G rozwija prędkość Ma1,2, a jego zasięg wynosi 2400 km, zaś pułap sięga 15 km. Maksymalna masa startowa wynosi ok. 11 tys. kg.

W intencji producentów FTC-2000G ma zastąpić przestarzałe chińskie J-7 i sowieckie MiG-21 oraz ich pochodne. Ma od nich znacznie większe możliwości i jest bardziej ekonomiczny. Po odpowiednim wyposażeniu może wykonywać nie tylko misje bojowe, ale także rozpoznawcze i walki radioelektronicznej (Sudańskie FTC-2000 w służbie, 2018-05-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.