Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Jedyny macedoński Boeing 737 sprzedany

Lotnictwo cywilne, 26 października 2018

27-letni samolot pasażerski Boeing 737-529, który wcześniej był eksploatowany przez nieistniejące macedońskie linie lotnicze, MAT Airways (Makedonski Aviotransport), przechowywany na międzynarodowym lotnisku w Skopje od połowy 2011, najwyraźniej znalazł nowego właściciela, co sugeruje nadanie mu nowych południowoafrykańskich znaków rejestracyjnych ZS-PKU.

Boeing 737-529, należący kiedyś do MAT Airways, na płycie lotniska w Skopje / Zdjęcie: Igor Bozinovski

Samolot, napędzany silnikami CFM56-3C1, ma nr ser. 25249, przystosowany jest do przewozu 12 pasażerów w klasie biznes i 108 w klasie ekonomicznej. Pierwszy lot wykonał 8 października 1991 i wkrótce potem wszedł w skład floty linii Sabena (jako OO-SYG). W grudniu 2001 przekazano go Finova Capital Corporation i nadano zn. rej. N249JW. Kolejnym właścicielem samolotu były od czerwca 2005 Nationwide Airlines – nosił wtedy znaki ZS-PKU.

W lipcu 2008 Boeing 737-529 trafił do MAT, jako Z3-AAH i pozostawał ich własnością do kwietnia 2009, kiedy linie utraciły certyfikat przewoźnika lotniczego. We wrześniu 2009 samolot stał się własnością Wells Fargo Bank Northewst (N249MH / N237MA), by w czerwcu 2010 powrócić do floty MAT Airways, tym razem jako Z3-AAM. Latem 2011 ostatecznie został uziemiony na międzynarodowym lotnisku w Skopje i stał się przedmiotem roszczeń hipotecznych kilku banków macedońskich i serbskich.

Zdjęcie wykonane 22 września pokazuje samolot na płycie lotniska w Skopje, nadal noszący znaki rejestracyjne ZS-PKU. Na jego kadłubie widoczny jest napis Kon Tiki Sky, przypominający, że MAT Airways oferowały loty czarterowe we współpracy z serbskim biurem turystycznym Kon Tiki Travel z Belgradu, aż do wstrzymania operacji lotniczych w czerwcu 2011.

Na podstawie informacji Igora Bozinovskiego


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.