Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ukraińskie silniki do pakistańskich czołgów

Przemysł zbrojeniowy, 03 listopada 2018

Ukraińska kompania Ukrspeceksport ujawniła, że w latach 2017-2018 dostarczyła Pakistanowi 20 wysokoprężnych silników czołgowych. Sprzedano je jako części zamienne do czołgów MBT-2000 i T-80UD. Silniki zostały dostarczone drogą lotnicza z Borispola. W Pakistanie trafiały do 304 Spares Depot EME.

6-cylindrowy silnik wysokoprężny 6TD-2 459M o mocy 1200 KM / Zdjęcie: Ukrspeceksport

Pierwszy typ sprzedanych Pakistanowi silników to wysokoprężne 6TD-2 459M o mocy 1200 KM. 8 takich napędów dostarczono w czerwcu 2017 za 3 008 208 USD. Kolejne 3, za 1 128 078 USD, trafiły do Pakistanu w styczniu 2018.

Drugi typ silników dostarczanych Pakistanowi to wysokoprężny 6TD-1 549I o mocy 1000 KM. 3 takie silniki, warte 1 128 078 USD, odbiorca odebrał w czerwcu 2017. Kolejnych 6 znalazło się w Pakistanie w styczniu 2018.

Analitycy oceniają, że ukraińskie dostawy są znacznie mniejsze niż bieżące potrzeby Pakistanu (samych T-80UD Ukraina dostarczyła kilkanaście lat temu w 3 lata 320). Powodem są ograniczone możliwości przemysłu. Warto zauważyć, że Polska w ostatnich latach całkowicie utraciła zdolność do produkcji silników czołgowych wraz z upadkiem kolejnych gałęzi przemysłu zbrojeniowego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.