Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej stanowisk do odladzania we Wrocławiu

Lotnictwo cywilne, 08 listopada 2018

Właśnie zakończyła się jedna z kluczowych inwestycji międzynarodowego portu lotniczego Wrocław-Strachowice im. Mikołaja Kopernika zaplanowanych na ten rok. Po 6 miesiącach intensywnych prac nowe stanowisko do odladzania samolotów na płycie jest gotowe. Co istotne – prace ukończono przed startem rekordowego sezonu zimowego.

Na wrocławskim lotnisku uruchomiono drugie stanowisko do odladzania samolotów / Zdjęcie: Port lotniczy Wrocław 

Podczas porannego szczytu w porcie lotniczym Wrocław odlatuje ponad 10 samolotów w ciągu godziny. W sezonie zimowym, gdy temperatura spada poniżej zera, pada deszcz lub śnieg, zdarza się, że przed startem wszystkie samoloty trzeba odlodzić, czyli w odpowiednim czasie pokryć specjalnym płynem, który zapobiega osadzaniu się śniegu, lodu czy błota pośniegowego na kadłubie i skrzydłach.

Proces odladzania samolotu trwa kilkanaście minut. To standardowa procedura. Im więcej stanowisk, tym szybciej przebiega cały proces. Teraz na wrocławskim lotnisku są dwa takie stanowiska.

Co to oznacza dla pasażerów? Utrzymanie punktualności przy zwiększonej liczbie operacji w sezonie zimowym. Takie inwestycje przeprowadza się w trosce o komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Ukończenie rozbudowy płyty do odladzania wraz z towarzysząca infrastrukturą i to przed inauguracją nowego sezonu było bardzo istotne. Już dziś jesteśmy gotowi na obsługę większej liczby operacji, szczególnie w czasie porannego szczytu komunikacyjnego – mówi wiceprezes portu lotniczego Wrocław Jarosław Wróblewski.

Obsługa wrocławskiego lotniska będzie w stanie odladzać teraz dwa samoloty jednocześnie. Dzięki temu skróci się czas ich oczekiwania w kolejce i jeszcze bardziej poprawi płynność operacji lotniczych w porcie. To ważne zwłaszcza dla pasażerów, którzy podróżują z Wrocławia z przesiadką na innym lotnisku.

Koszt rozbudowy płyty we wrocławskim porcie wyniósł 13 mln zł. Została ona w pełni wyposażona w nowoczesny system oświetlenia nawigacyjnego, dzięki czemu można z niej korzystać w warunkach ograniczonej widoczności (np. podczas mgły). Nowe stanowisko jest w pełni kompatybilne z ILS kat. II. Wykonawcą prac była spółka Strabag.

Inwestycja w rozbudowę płyty do odladzania o kolejne stanowisko jest bezpośrednio związana z szybkim rozwojem wrocławskiego portu. Skala projektu odpowiada standardom europejskim. Przez pierwsze trzy kwartały roku lotnisko obsłużyło łącznie ponad 2,6 mln pasażerów, czyli o 17,6% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Od stycznia do września 2018 zrealizowano tu ponad 25 tys. operacji lotniczych (startów i lądowań). Zgodnie z prognozami, w całym 2018 port obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów.

Tegoroczna siatka lotów na sezon zimowy jest rekordowa i liczy 58 tras. Ruch lotniczy we Wrocławiu rośnie również dlatego, że swoje bazy operacyjne rozwijają tu najwięksi przewoźnicy.  W stolicy Dolnego Śląska stacjonują już 4 samoloty Ryanaira, w tym jeden należący do Ryanair Sun. Od marca we Wrocławiu na stałe stacjonuje także drugi samolot Wizz Air, a na noc pozostają tu też samoloty m.in. PLL LOT, SAS, Lufthansa, Swiss (Zimowy rozkład z Wrocławia , 2018-10-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.