Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Montaż Boeinga 777-9 zakończony

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 21 listopada 2018

W zakładach w Everett pracownicy Boeinga zakończyli montaż płatowca pierwszego przedseryjnego samolotu model 777-9. Jego kadłub ma długość 76,7 m – jest to najdłuższy samolot pasażerski, jaki kiedykolwiek wytworzył koncern z Seattle.

Prototyp modelu 777-9 w zakładach w Everett / Zdjęcie: Boeing

Rodzina 777X [obejmująca modele 777-8 i 777-9] to całkowicie nowe samoloty i nowy system produkcji, który został włączony do programu rozwoju wcześniej niż w przypadku jakiejkolwiek innej konstrukcji – powiedział Josh Binder, wiceprezes i dyrektor generalny projektu 777X. Wyróżnia się ona także całkowicie kompozytowymi skrzydłami o rozpiętości 71,8 m i nowymi silnikami GE9X-105B1A, rozwijającymi ciąg 470 kN każdy, które mają zapewnić jej o 12% mniejsze zużycie paliwa i o 10% niższe koszty operacyjne w porównaniu z konkurencją (Oblot silnika GE9X, 2018-03-15).

Boeing projektował kabinę pasażerską 777X opierając się nie tylko na wnętrzu obecnie eksploatowanych 777, ale także wdrażając innowacje zastosowane w rodzinie Dreamlinerów. Okna 777X będą większe i umieszczone wyżej niż obecnie, a kabina pasażerska będzie szersza, z nowym oświetleniem i ulepszoną architekturą.

Model 777-9, mieszczący od 400 do 425 pasażerów w standardowej konfiguracji, ma być zdolny do przebycia 14 075 km.. Pierwszy samolot tego modelu, przeznaczony do prób statycznych został ukończony we wrześniu 2018.

Oblot Boeinga 777-9 zaplanowano w przyszłym roku 2019. W próbach wezmą udział 4 samoloty przedseryjne. Pierwszy seryjny 777-9 ma zostać dostarczony odbiorcy w 2020. Producent zdobył dotychczas zamówienia na 326 Boeingów 777X: 53 777-8 i 273 777-9 (Strategia hubów Lufthansy , 2018-10-01, Singapore Airlines kupują kolejne Boeingi, 2017-10-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.