Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing – duża produkcja, małe zamówienia

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 04 kwietnia 2009

Boeing wyprodukował w pierwszym kwartale 121 samolotów pasażerskich. To o ponad 5% więcej, niż rok wcześniej. Zebrał jednak tylko 28 zamówień, przy 32 odwołaniach kontraktów.

Niezmiennie najliczniejszym produktem w ofercie Boeinga są małe B737. W marcu nastąpiło zdecydowane przyspieszenie budowy tych samolotów. O ile w styczniu wyprodukowano ich 19 egz., w lutym 23 egz., to w marcu już 36 / Zdjęcie: Boeing

Mimo, że władze Boeing Commercial Airplanes zamierzają zmniejszyć zatrudnienie o ok. 10 tys. osób (zobacz także: Zwolnienia w Boeingu), w bieżącym roku powinna wzrosnąć produkcja, do planowanych 485 egz. Byłby to najlepszy wynik od 8 lat.

Początek roku potwierdza te prognozy. Amerykański producent zbudował 121 maszyn, w tym 91 rodziny B737, 3 egz. 767, 23 egz. B777 i 4 towarowych B747-400.

Tak wysokie tempo dostaw może być jednak trudne do utrzymania w następnych kwartałach. Boeing zebrał do 31 marca zamówienia jedynie na 28 nowych samolotów i - jednocześnie - musiał anulować umowy na 32 Dreamlinery. Co prawda wydarzenia te będą miały reperkusje za parę lat, to dalsze anulowania kontraktów lub opóźnianie terminów dostaw, mogą przybrać większe rozmiary i zacząć wpływać na bieżącą produkcją.

Takie scenariusze zakłada oficjalnie np. brazylijski Embraer, który przewiduje zmniejszenie produkcji o ok. 25% (zobacz: Zwolnienia w Embraerze). Brak możliwości podniesienia produkcji awizował również europejski Airbus (zobacz: Airbus zmniejsza tempo, ale nie zwalnia).

W pierwszym kwartale wojskowe spółki Boeinga dostarczyły m.in. 10 wielozadaniowych F/A-18, 5 śmigłowców uderzeniowych AH-64D, 3 transportowce C-17 oraz jeden tankowiec powietrzny KC-767.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra