Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cruzex 2018

Lotnictwo wojskowe, Wojska specjalne, Strategia i polityka, 29 listopada 2018

W ósmej edycji Cruzeiro do Sul Exercise (Cruzex), rozpoczętej 18 listopada w Brazylii, bierze udział personel z 13 państw i ponad 100 samolotów i śmigłowców. Podczas manewrów wykonywane są uderzenia lotnictwa na cele naziemne (instalacje radarowe lub zestawy obrony powietrznej, a także obiekty o znaczeniu strategicznym) pod osłoną myśliwców oraz operacje wojsk specjalnych, co pokazuje rosnące znaczenie tego rodzaju działań w krajach Ameryki Łacińskiej, borykających się z problemem przemytu i handlu narkotykami i ruchami ekstremistycznymi.

W tegorocznej edycji Cruzex udział biorą przedstawiciele sił zbrojnych 13 krajów z całego świata / Zdjęcia: Santiago Rivas

Największe siły skierowała na ćwiczenia Brazylia, wysyłając samoloty myśliwskie F-5EM/FM, uderzeniowe A-1M/BM i A-29A/B, wczesnego ostrzegania i kierowania E-99, walki elektronicznej R-99, transportowce C-95BM, C-97, C-105, C-130M, tankowce KC-130M i KC-767 i śmigłowce wielozadaniowe H-36. W manewrach zadebiutowały samoloty Mirage 2000P/DP, Cessna A-37B, L-100-20 Hercules, C-27J Spartan i Boeing 737 wojsk lotniczych Peru oraz AF-1B/C Skyhawk lotnictwa marynarki wojennej Brazylii. Kanada wysłała do Ameryki Pd. transportowce CC-130J Hercules, Francja – samolot CN-235, USA – wielozadaniowe F-16C i tankowiec KC-135R. Wojska lotniczce Urugwaju desygnowały uderzeniowe Cessny A-37B oraz transportowe C-212-300, Hawker 800 i Bandeirante , a Chile – F-16A MLU, KC-135E i Boeinga 737.

Innymi zagranicznymi uczestnikami Cruzex 2018 byli obserwatorzy z Indii, Szwecji, Wenezueli i Boliwii, prelegent z Niemiec (który weźmie udział w sympozjum zaplanowanym na jutro – ostatni dzień ćwiczeń) oraz operatorzy jednostek specjalnych z Chile, USA, Francji i Portugalii.

Potrzeba zapewnienia odpowiedniej ochrony wydarzeniom takim jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej czy Igrzyska Olimpijskie spowodowały, że od ostatniej edycji Cruzex minęło pięć lat. Następne ćwiczenia mają odbyć się w 2020.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa




Galeria



Drukuj Góra