Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Samoloty VIP Meksyku na sprzedaż

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 04 grudnia 2018

Boeing 787-8 Dreamliner TP-01 José María Morelos y Pavón (nr rej. XC-MEX ) z Fuerza Aèrea Mexicana został zaoferowany do sprzedaży przez nowego prezydenta Meksyku Andrésa Manuela Lópeza Obradora pod koniec pierwszego dnia jego urzędowania. - Sprzedajemy wszystkie samoloty i śmigłowce używane przez skorumpowanych polityków – powiedział on 2 grudnia podczas wiecu w Xalapa w Veracruz. Sprzedaż TP-01 była jedną z obietnic Obradora podczas jego kampanii wyborczej, a później jako prezydenta elekta.

Boeing 787-8 Dreamliner TP-01 José María Morelos y Pavón prezydenta Meksyku prezentowany na Facebooku przez rząd tego kraju

Przed poinformowaniem o sprzedaży prezydent Obrador obejrzał Dreamlinera z zewnątrz i wewnątrz. Działo się to na międzynarodowym lotnisku Benito Juárez w Mexico City w Meksyku. Wczoraj TP-01 został przebazowany do Victorville w Południowej Kalifornii, gdzie ma oczekiwać na nowego właściciela. Sprzedaż samolotu, który w marcu 2016 kosztował meksykańskich podatników 218 mln USD (a z dostosowaniem do wymagań VIP nawet 380 mln USD), uzgodniono z jego producentem – Boeingiem.

Analitycy twierdzą, że odsprzedaż luksusowego, wyposażonego na specjalne zamówienie samolotu musi wiązać się z dużymi stratami. Poprzedni prezydent Meksyku, Enrique Peña Nieto twierdzi, że strata wyniesie co najmniej 130 mln USD. A to ma powodować, że transakcja będzie nieopłacalna.

Luksusowe wnętrze samolotu pokazane na tym samym portalu przez rząd Meksyku w ramach promocji związanej z próbą sprzedaży

Problemem może być też specyficzne pochodzenie samolotu. Meksykański odrzutowiec był szóstym Dreamlinerem, jaki wyprodukowano. Oblatano go 4 października 2010. Należał do wczesnej serii Boeingów 787, która powstawała, gdy amerykański koncern walczył z poważnymi problemami konstrukcyjnymi (najbardziej znany z nich dotyczył zapalających się akumulatorów). Dopiero po kilku latach trafił do meksykańskich wojsk lotniczych, dla których został przebudowany na wersję VIP.

Zgodnie z deklaracją nowego prezydenta, władze Meksyku zapowiadają sprzedaż także pozostałych użytkowanych przez nie samolotów i śmigłowców. Według udostępnionych informacji, tych pierwszych jest 60, a drugich 70. Zarówno prezydent, jak i urzędnicy rządowi mają teraz podróżować samolotami rejsowymi.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.