Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Baza pseudosatelitów w Australii

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 grudnia 2018

Spółka Airbus Defence and Space ogłosiła otwarcie pierwszej na świecie bazy operacyjnej pseudosatelitów stratosferycznych (High Altitude Pseudo-Satellite, HAPS) na lotnisku Wyndham w australijskim stanie Australia Zachodnia. Miejsce to wybrano głównie z powodu wolnej od jakichkolwiek ograniczeń przestrzeni powietrznej oraz przewidywalnej, niezmiennej pogody. Uruchomienie bazy jest zwieńczeniem znaczących inwestycji spółki Airbus w prowadzony przez nią program Zephyr.

Baza operacyjna pseudosatelitów Zephyr w Wyndham w Australii Zachodniej / Zdjęcie: Airbus

Zephyr to stratosferyczny elektryczny bsl zasilany ogniwami fotowoltaicznymi. Operując na pułapie ponad najwyższymi chmurami i konwencjonalnym ruchem lotniczym, korzysta on z nieograniczonego dostępu do promieni słonecznych, które są dla niego jedynym źródłem energii. Zephyr wypełnia istniejącą dotąd lukę między satelitami a konwencjonalnymi bsl i samolotami załogowymi i może służyć do stałego świadczenia lokalnie dostępnych usług podobnych do tych świadczonych przez satelity w skali ogólnoświatowej.

Ogromnie miło mi powitać w Australii Zachodniej zespół Airbusa i prowadzony przez niego projekt Zephyr. Dzisiejsza uroczystość to efekt prawie roku ciężkiej pracy zarówno po stronie spółki Airbus, jak i mojego gabinetu. Naszym wspólnym wysiłkom zawdzięczamy sprowadzenie tej fascynującej, nowatorskiej techniki do naszego stanu. Zephyr to statek powietrzny oferujący nowe możliwości zarówno klientom komercyjnym, jak i wojskowym. Jestem pewien, że za jego sprawą gospodarka regionu East Kimberley będzie rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie – powiedział premier Australii Zachodniej Mark McGowan.

Oficjalne otwarcie bazy operacyjnej Airbusa w Wyndham w Australii Zachodniej, pierwszego na świecie obiektu tego typu, oznacza dla bezzałogowców Zephyr początek nowej ery. Jesteśmy dumni z udziału Australii w tworzeniu ich sieci operacyjnej. To lotnisko to nasza brama do stratosfery – będzie ono główną bazą tych maszyn, służąc dalszemu rozwojowi programu Zephyr – dodała Jana Rosenmann, szefowa działu systemów bezzałogowych Airbusa.

Zephyr może służyć np. do monitorowania rozprzestrzeniania się pożarów na terenach niezamieszkanych i wycieków ropy. Bsl umożliwia nieprzerwane prowadzenie obserwacji, może śledzić zmiany zachodzące w krajobrazie naturalnym na całym świecie i zapewniać łączność w najodleglejszych zakątkach świata (Rekordowy lot Zephyra S , 2018-08-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.