Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Więcej o katastrofie Su-27 na Ukrainie

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 17 grudnia 2018

Według informacji z dowództwa ukraińskich WWS, myśliwiec Su-27 nr burtowy 55 niebieski, nr ser. 36911021308, który rozbił się 15 grudnia pod Żytomierzem, był jednym z najnowszych w tej formacji. Został oblatany w 1987. Do chwili katastrofy wylatał zaledwie 479 h i wykonał 824 loty. Ostatni remont, kapitalny, przeszedł w 2016.

Rozbity samolot, Su-27 nr burtowy 55 niebieski, nr ser. 36911021308, który rozbił się 15 grudnia pod Żytomierzem, należał do 831. brygady lotnictwa taktycznego z bazą w Myrhorodzie / Zdjęcie: WWS Ukrainy

W katastrofie zginął Naczelnik lotno-bojowego i taktycznego przygotowania brygady lotnictwa taktycznego dowództwa Centr, pilot pierwszej klasy mjr Aleksandr Fomienko, urodzony w 1975. W ukraińskich siłach zbrojnych służył od 1992.

Ostatni lot trwał około pół godziny. Pilot wykonywał zadania związane z normalnym szkoleniem w trudnych warunkach atmosferycznych. Miał odpowiednie uprawnienia niezbędne do takiego lotu.

Pierwsze opublikowane zdjęcie myśliwca Su-27, który rozbił się pod Żytomierzem. Wynika z niego, że samolot zetknął się z ziemią dość płasko i nie uległ znacznej dezintegracji / Zdjęcie: Facebook – Scramble Magazine

Tymczasem w mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia rozbitego samolotu. Wynika z nich, że myśliwiec zetknął się z ziemią płasko, pozostawiając ślad w cienkiej warstwie śniegu. Struktura samolotu nie uległa dezintegracji, a owiewka jego kabiny jest otwarta. Można zatem się domyślać, że pilot usiłował awaryjnie lądować, ale nie dociągnął do pasa. Po zatrzymaniu samolotu próbowano go zapewne ratować i wyciągnięto z kabiny.

Nadal nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Analitycy spekulują o błędzie pilota lub awarii technicznej (Kolejna katastrofa ukraińskiego Su-27, 2018-12-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.