Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Makieta VBTP-MR

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 08 kwietnia 2009

W czasie rozpoczynających się 14 kwietnia targów zbrojeniowych Latin America Aero & Defence, Iveco przedstawi makietę transportera opancerzonego VBTP-MR, rozwijanego na zamówienie brazylijskich wojsk lądowych.

Makieta brazylijskiego transportera. Wóz będzie miał maksymalna masę bojową ok. 18 t. Uzbrojeniem wersji standardowej ma być zdalnie sterowany moduł uzbrojenia izraelskiego Elbitu z działkiem kalibru 30 mm i km. Diesel o mocy 380 KM powinien zapewnić mobilność dorównującą najnowszym konstrukcjom tego typu. Docelowo 60% podzespołów ma być dostarczanych przez brazylijski przemysł. VBTP-MR będzie pojazdem pływającym. Maksymalną wyporność - według ostatnich danych - określono na 17,5 t / Zdjęcie: Iveco

Po koniec 2007 Iveco i brazylijskie ministerstwo obrony podpisało porozumienie o wspólnym opracowaniu nowoczesnego transportera w układzie 6x6. Jest to część programu, mającego na celu odbudowanie potencjału brazylijskiego przemysłu pancernego. Budowę KTO pilotuje wojskowe szefostwo programów badań i technologii, zaś jego partnerem wykonawczym jest Iveco Brasil, przedsiębiorstwo, należące do włoskiego koncernu (zobacz: Program odrodzenia przemysłu pancernego Brazylii). Wsparcie projektowe i techniczne zapewnia Iveco Defence Vehicles z Bolzano.

Ostateczny projekt nowego pojazdu - określanego jako kołowy, średni transporter piechoty (VBTP-MR) - powstał pod koniec ubiegłego roku. Budowa prototypu rozpoczęła się w marcu. Zakończy się jeszcze w 2009. Od kwietnia przyszłego roku powinny rozpocząć się testy poligonowe, realizowane przez przedstawicieli wojsk lądowych. W przypadku pozytywnych wyników, od 2011 rozpocznie się budowa 16 egz. przedseryjnych, które posłużą do ostatecznych testów, przed ewentualnym złożeniem zamówienia na duża partię pojazdów.

VBTP-MR zastąpią ok. 215 transporterów EE-11 Urutu, swego czasu nowoczesnych wozów, które jednak po 22 od zakończenia produkcji stały się przestarzałe, głównie z powodu słabego pancerza - blach pancernych o grubości zaledwie 6-12 mm. Możliwe jest jednak zastąpienie także innych wozów (w tym np.. samochodów pancernych EE-9 Cascavel), o czym świadczą plany stworzenia odmian specjalistycznych, w tym wariantu rozpoznawczego, uzbrojonego w działo kalibru 90-105 mm, jak również podwozia 8x8.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.