W czasie rozpoczynających się 14 kwietnia targów zbrojeniowych Latin America Aero & Defence, Iveco przedstawi makietę transportera opancerzonego VBTP-MR, rozwijanego na zamówienie brazylijskich wojsk lądowych.
Po koniec 2007 Iveco i brazylijskie ministerstwo obrony podpisało porozumienie o wspólnym opracowaniu nowoczesnego transportera w układzie 6x6. Jest to część programu, mającego na celu odbudowanie potencjału brazylijskiego przemysłu pancernego. Budowę KTO pilotuje wojskowe szefostwo programów badań i technologii, zaś jego partnerem wykonawczym jest Iveco Brasil, przedsiębiorstwo, należące do włoskiego koncernu (zobacz: Program odrodzenia przemysłu pancernego Brazylii). Wsparcie projektowe i techniczne zapewnia Iveco Defence Vehicles z Bolzano.
Ostateczny projekt nowego pojazdu - określanego jako kołowy, średni transporter piechoty (VBTP-MR) - powstał pod koniec ubiegłego roku. Budowa prototypu rozpoczęła się w marcu. Zakończy się jeszcze w 2009. Od kwietnia przyszłego roku powinny rozpocząć się testy poligonowe, realizowane przez przedstawicieli wojsk lądowych. W przypadku pozytywnych wyników, od 2011 rozpocznie się budowa 16 egz. przedseryjnych, które posłużą do ostatecznych testów, przed ewentualnym złożeniem zamówienia na duża partię pojazdów.
VBTP-MR zastąpią ok. 215 transporterów EE-11 Urutu, swego czasu nowoczesnych wozów, które jednak po 22 od zakończenia produkcji stały się przestarzałe, głównie z powodu słabego pancerza - blach pancernych o grubości zaledwie 6-12 mm. Możliwe jest jednak zastąpienie także innych wozów (w tym np.. samochodów pancernych EE-9 Cascavel), o czym świadczą plany stworzenia odmian specjalistycznych, w tym wariantu rozpoznawczego, uzbrojonego w działo kalibru 90-105 mm, jak również podwozia 8x8.