Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Krótsze postoje w Dubaju

Lotnictwo cywilne, 21 grudnia 2018

Pasażerowie Emirates podróżujący z lotniska Dubai International lub przesiadający się na nim mogą liczyć na mniej opóźnień związanych z postojem samolotów między kolejnymi lotami dzięki innowacyjnej, autorskiej aplikacji Emirates o nazwie Hub Monitor. Personel operacyjny Emirates w Dubaju korzysta z aplikacji w celu udostępniania i monitorowania w czasie rzeczywistym informacji dotyczących różnych czynności przygotowujących samolot do odlotu. Poprzez system monitorowania i aktywnego ostrzegania aplikacja pomaga uniknąć opóźnień, co przekłada się na lepszą jakość podróży pasażerów.

Aplikacja Hub Monitor integruje dane pochodzące z szeregu wewnętrznych źródeł z danymi transmitowanymi w czasie rzeczywistym z samolotu / Ilustracja: Emirates

Adel Al Redha, wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates wyjaśnia: Aplikacja Hub Monitor to wyjątkowe i innowacyjne narzędzie opracowane zgodnie z naszą wizją ciągłej weryfikacji naszych procesów oraz wprowadzania inteligentnych i wydajnych środków usprawniających naszą pracę z korzyścią dla pasażerów. Nasz dział operacyjny we współpracy z działem teleinformatycznym stworzył system w rekordowym czasie pięciu miesięcy na bazie rozwiązania opracowanego wcześniej przez Emirates Engineering. Zespół sprawdzający na bieżąco różne funkcje aplikacji pracuje nad jej kolejnymi modułami – następny zostanie wdrożony jeszcze w tym miesiącu.

Codziennie samoloty Emirates (Airbusy A380 i Boeingi 777) wykonują około 255 lotów z Dubaju do kierunków na sześciu kontynentach, trwających od niecałej godziny do przeszło 17 h. Aby uniknąć opóźnień lotów i niedogodności dla pasażerów, należy przede wszystkim sprawnie przygotować samolot lądujący w Dubaju do kolejnego odlotu bez zaniedbywania jakości ani bezpieczeństwa. Obecnie przygotowanie A380 do startu z Dubaju zajmuje około 105 min, a Boeinga 777 – ok. 90 min (Ostatni Boeing 777-300ER dla Emirates , 2018-12-13).

Postój samolotu wiąże się z szeregiem najróżniejszych prac. Należy do nich m.in. dokładne wysprzątanie wnętrza samolotu, uzupełnienie wody i obsługa toalet, obsługa cateringu pokładowego i załadunek posiłków dla pasażerów na pokład, podłączenie zasilania zewnętrznego, zatankowanie paliwa, obsługa techniczna oraz załadunek bagażu pasażerów i cargo. Opóźnienie w jednej z tych czynności może wpłynąć na całość operacji.

Dzięki aplikacji Hub Monitor wielofunkcyjne zespoły z działów Engineering, Network Control, Airport Services, Flight Operations i dnata Operations mogą na bieżąco śledzić przebieg prac w czasie postoju samolotu między lotami. Ponadto aplikacja wysyła ostrzeżenia personelowi operacyjnemu w przypadku jakiegokolwiek opóźnienia lub odstępstwa w stosunku do ustalonego harmonogramu prac. Ostrzeżenia te pozwalają zespołom Emirates zawczasu wykryć i rozwiązać problem będący źródłem potencjalnych opóźnień.

Aplikacja Hub Monitor integruje dane pochodzące z szeregu wewnętrznych źródeł z danymi transmitowanymi w czasie rzeczywistym z samolotu. Tak skonsolidowane dane przekazuje następnie zainteresowanym stronom za pośrednictwem interfejsu. Aplikację można obsługiwać także na telefonie komórkowym, więc personel pracujący przy samolocie na płycie postojowej i w innych oddalonych obszarach może łatwo uzyskać dostęp do tych informacji.

Hub Monitor dostarcza informacji na temat wszystkich samolotów Emirates w Dubaju, umożliwiając zespołom aktywne dostosowywanie i planowanie prac, aby ograniczyć wpływ nieuniknionych lub nieprzewidzianych opóźnień. Początkowe wyniki po wdrożeniu aplikacji w sierpniu wskazują, że Hub Monitor może doprowadzić do znaczącego zmniejszenia opóźnień na lotnisku Emirates w Dubaju każdego roku. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.