Top Prop, kompozytowe śmigła Hartzell Propeller, otrzymały certyfikat, umożliwiający wykorzystywanie ich w samolotach Piper PA46 Matrix i Mirage. Są o ok. 5 kg lżejsze, niż klasyczne śmigła metalowe.
Przyznanie certyfikatu zwiększa liczbę modeli samolotów, w których można wykorzystywać nowe śmigła. Dla celów badawczych były one montowane na Cirrusie SR-22.
W 2006 Hartzell wprowadził na rynek nowe łopaty ASC-II. Mają one o 1,8 kg mniejszą masę niż konstrukcje klasyczne, wykonane z aluminium. Dzięki temu siła odśrodkowa została zmniejszona o połowę, do 111 kN. ASC-II wykonano z połączenia różnych materiałów: trzpienia z nierdzewnej stali, włókna węglowego, karbonu oraz niklowych krawędzi natarcia.
Na początku tego roku Hartzell certyfikował również lżejszą, aluminiową piastę, przeznaczoną do współpracy z nowymi łopatami (zobacz: Nowa piasta Hartzella).
Pierwotnie informowano, że całkowita oszczędność na masie może wynieść 7,5 kg. Obecnie producent podał, że będzie to ok. 5 kg. To cały czas sporo. Daje to możliwość zwiększenia zapasu paliwa w samolotach tłokowych nawet o 20-25 l, co pozwala na wydłużenie lotu średnio o pół godziny lub o ponad 150 km, przy locie z prędkością ekonomiczną na dużej wysokości.
Dzięki nowym materiałom, a także nieco zmienionemu kształtowi łopat, uzyskano również niewielki wzrost prędkości maksymalnej, w przypadku Piperów o ok. 3 km/h, zmniejszenie temperatury oleju w silniku o 6-15ºC, w zależności od parametrów lotu, a także niewielkie zmniejszenie hałasu.
Niemal równocześnie nowe śmigło otrzymało certyfikat na loty w warunkach oblodzenia. Instalacja antyoblodzeniowa jest elektryczna.