Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Umowa na Hornety dla Kanady

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 08 stycznia 2019

Kanadyjskie media poinformowały, że rząd w Ottawie sfinalizował w listopadzie umowę z Australią dotyczącą odkupienia myśliwców F/A-18A/B Hornet, używanych przez Royal Australian Air Force (królewskie wojska lotnicze Australii), wraz z pakietem części zamiennych.

Cena 25 ex-australijskich Hornetów dla RCAF to zaledwie 90 mln CAD / Zdjęcie: RAAF

Pierwsze doniesienia o możliwości odkupienia od Australii Hornetów pojawiły się już pod koniec 2017. Jedna konieczność uzyskania wszystkich niezbędnych zgód Waszyngtonu (producentem samolotów jest amerykański Boeing), spowodowała przedłużenie negocjacji.  Ostatecznie stan posiadania Royal Canadian Air Force (RCAF, królewskich wojsk lotniczych Kanady) powiększy się o 25 F/A-18A/B. 18 z nich wejdzie do służby, a pozostałe posłużą do prób lub jako źródło części zamiennych.

Przedstawiciele kanadyjskiego resortu obrony twierdzą, że pierwsze dwa samoloty trafią do Kanady wiosną tego roku. Według niepotwierdzonych informacji dostawy mogą zakończyć się przed końcem 2019.

Cena ex-australijskich Hornetów szacowana jest na zaledwie 90 mln CAD (ok. 255 mln zł), ale ministerstwo obrony Kanady przewiduje, że eksploatacja i obsługa samolotów (w tym koszty osobowe, infrastruktury i modernizacji) pochłonie dalsze 500 mln CAD (ponad 1,4 mld zł).

Pierwszą modyfikacją jaka zostanie wdrożona w ex-australijskich Hornetach po ich przybyciu do Kanady będzie zainstalowanie kanadyjskiego oprogramowania układu sterowania lotem oraz zabudowanie foteli wyrzucanych i oświetlenia identycznych z używanymi w CF-18 RCAF. Jednocześnie Kanada realizuje przetarg na 88 nowych wielozadaniowych samolotów bojowych, które zastąpią CF-18 (Australijskie Hornety dla Kanady, 2017-12-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.