Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa koncepcja TTBW

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 09 stycznia 2019

Boeing ujawnił nową koncepcję wąskokadłubowego samolotu pasażerskiego ze skrzydłem podpartym zastrzałami (Transonic Truss-Braced Wing , TTBW). Według amerykańskich naukowców zastosowanie profilu o małej grubości umożliwi rozwinięcie prędkości przelotowej M0,8.

Wizualizacja najnowszej koncepcji TTBW / Ilustracja: Boeing

Rozpiętość skrzydeł TTBW wynosić ma ok. 52 m. Zastrzały mają generować dodatkową siłę nośną, a także służyć do zmiany kąta skosu skrzydła, w celu optymalizacji parametrów lotu. Co ciekawe, podczas postoju na ziemi skrzydła mają być składane wzdłuż kadłuba.

Projekt TTBW jest badany w ramach programu poddźwiękowego ultra-ekologicznego samolotu pasażerskiego (Subsonic Ultra Green Aircraft Research, SUGAR). Początkowo przewidywano, że TTBW będzie mógł rozwinąć prędkość M0,70 – M0,75. Najnowsze badania, przeprowadzone w tunelu aerodynamicznym NASA Ames Research Center, pozwoliły na polepszenie obliczeniowych osiągów samolotu.

Kolejnym problemem do rozwiązania jest wybór zespołu napędowego – nie wiadomo, czy będą to klasyczne silniki turbowentylatorowe, czy też może konstrukcja z nieosłoniętym wentylatorem. Głównym kryterium ma być jak najniższy poziom emitowanego hałasu i substancji szkodliwych dla środowiska (FIA 2018: Advanced3 z pełnym ciągiem, 2018-07-16, ILA 2018: Porozumienie w sprawie UltraFana, 2018-04-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.