9 stycznia 2019 przed południem do rutynowego lotu treningowego z bazy Nancy-Ochey (BA133) w Meurthe-et-Moselle wystartowały dwa samoloty Mirage 2000D. Leciały nisko nad ziemią korytarzem 45 nad szczytami gór Jura w warunkach silnych opadów śniegu i przy niskim pułapie chmur. Ok. 11:00 czasu lokalnego jeden z samolotów zniknął z ekranów radaru. Żaden z systemów automatycznych nie wysłał sygnału o niebezpieczeństwie lub wskazującego miejsce ewentualnej katastrofy.
Natychmiast rozpoczęto poszukiwania zaginionego Mirage 2000D. Uczestniczyły w nich m.in. śmigłowce wojskowe i cywilne służby ratownicze. Po południu szczątki znalazł, w lesie jodłowym, w miejscu zwanym La Combe Noire w rejonie Mignovillard, na wysokości 1050 m npm (ok. 200 km od miejsca startu, kilkadziesiąt km od granicy z Szwajcarią), ratownik jadący quadem. Okazało się, że są rozrzucone na dużym obszarze, nawet kilku hektarów. Na jednym z drzew znaleziono też tkaninę przypominającą czaszę spadochronu. Nie znaleziono natomiast lotników – mężczyzny i kobiety, ani ich ciał.
Za najbardziej prawdopodobną przyczynę katastrofy uznaje się błąd pilota. Ostateczne wyniki prac specjalnej komisji nie zostaną jednak podane wcześniej niż za kilka miesięcy.
Ofiary katastrofy to kpt. Baptiste Chirie – pilot, i por. Audrey Michelon – nawigatorka. Pilot wylatał 940 h, uczestnicząc m.in. w 24 misjach bojowych. Nawigatorka uczestniczyła w 97 misjach, a wylatała 1250 h.
Rozbity samolot to myśliwsko-uderzeniowy, dwumiejscowy Dassault Mirage 2000D. Należał do Armée de l'Air. Stacjonował w Base Aerienne 133 w Nancy-Ochey (Próby BAT-120, 2018-07-30, Modernizacja francuskich Mirage 2000D, 2015-12-11).