US Navy poinformowała, że 9 kwietnia sukcesem zakończyły się ostatnie próby morskie najnowszego lotniskowca USS George H.W. Bush (CVN 77). Otwiera to drogę do finalnych przygotowań przed przekazaniem jednostki US Navy.
USS George H.W. Bush jest ostatnim, 10. lotniskowcem typu Nimitz. Jego budowa rozpoczęła się w 2001, w stoczni Northrop Grummana, Newport News. Wodowanie jednostki miało miejsce 7 października 2006. 10 stycznia bieżącego roku lotniskowiec został formalnie włączony w skład US Navy. Jednak praktyczne przyjęcie okrętu do służby nastąpi dopiero teraz, po pozytywnych wynikach prób morskich. Odbyły się one w dniach 7-9 kwietnia u przylądka Wirginia.
Program budowy lotniskowca kosztował amerykańskich podatników 6,2 mld USD. Konstruktorzy wprowadzili jednak szereg zmian, które spowodowały, że nowa jednostka różni się od poprzednich, w większym stopniu, niż okręty CVN 68-70 od CVN 71-76.
Zmiany polegały m.in. na zastosowaniu kompozytowego masztu, co zredukowało znacząco jego masę, nowego układu napędowego, w tym śrub. Przeprojektowano także gruszkę dziobową i nieco zredukowano powierzchnię odbicia radarowego, likwidując część ostrych krawędzi kadłuba, a także zmniejszając sylwetkę nadbudówki. Zmiany dotknęły również hangarów i urządzeń serwisowych, co skróci okres przygotowywania samolotów oraz przywracania ich zdolności bojowej, przy mniejszym zaangażowaniu pracy ludzkiej. Zmodernizowano systemy katapultowe, a także kilkanaście innych, kluczowych podsystemów okrętu.
Dzięki wejściu do służby USS George H.W. Bush, liczba lotniskowców uderzeniowych US Navy wzrośnie do 11. Pozwala to zachować w gotowości do działań nie mniej niż 6 okrętów jednocześnie, co uznane jest przez Amerykanów za spełnienie minimalnych wymogów operacyjnych (Mniej lotniskowców?, 2009-03-11).