Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wyścigi samolotów z napędem elektrycznym

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 06 lutego 2019

Airbus poinformował o współpracy z organizatorami Air Race E, pierwszych na świecie zawodów samolotów o napędzie elektrycznym, mających odbyć się po raz pierwszy w 2020. Koncern z Tuluzy może pochwalić się tytułem oficjalnego partnera-założyciela tej imprezy.

Pierwsza edycja zawodów samolotów o napędzie elektrycznym ma odbyć się w przyszłym roku / Zdjęcie: Airbus

Twórcy Air Race E oczekują, że konkurencja ta stanie się siłą napędową prac rozwojowych nad czystszymi, szybszymi i bardziej zaawansowanymi technicznie silnikami elektrycznymi oraz ich masowego wdrażania w powietrznych środkach transportu miejskiego, a w końcu – również w samolotach budowanych do użytku komercyjnego.

Formuła zawodów Air Race E ma być wzorowana na popularnych zawodach Air Race 1, zwanych też samolotową Formułą 1: organizatorzy zakładają start 8 samolotów o napędzie elektrycznym, bezpośrednio ścigających się ze sobą na krętym, 5-km torze na wysokości zaledwie 10 m nad ziemią z prędkościami przekraczającymi osiągane w jakimkolwiek naziemnych sporcie motorowym.

Pragniemy zmotywować producentów wszystkich możliwych elektrycznych systemów napędowych i ich podzespołów i zachęcić ich do pochwalenia się tworzonymi rozwiązaniami technicznymi. Nawiązana współpraca pokazuje, jak bardzo zależy nam na utrzymaniu czołowej pozycji w dziedzinie rozwoju napędów elektrycznych i na tworzeniu tego nowego ekosystemu – powiedziała dyrektor techniczna Airbusa Grazia Vittadini.

Nic nie mogło nas bardziej ucieszyć i natchnąć większym optymizmem, niż spółka Airbus w roli naszego oficjalnego partnera-założyciela. Nawiązanie tej współpracy postrzegamy jako ważny kamień milowy w procesie ewolucji napędu elektrycznego w lotnictwie. Pracujemy obecnie nad stworzeniem popularnej platformy służącej do wprowadzania innowacji w tej dziedzinie i ich szybszego rozwijania i dopracowywania – dodał prezes Air Race E Jeff Zaltman.

Airbus będzie współpracować z innymi partnerami Air Race E, w tym z Uniwersytetem Nottingham, który opracowuje obecnie prototyp samolotu wyścigowego napędzanego zintegrowanym silnikiem elektrycznym, wyposażonego w akumulator i system elektroniczny sterujący zasilaniem. Konstrukcja ta będzie miała swój wpływ na kształt, model i zasady pierwszych w historii zawodów Air Race E w 2020.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.