Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się 64-letni Convair C-131B

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 09 lutego 2019

Wczoraj około południa czasu lokalnego należący do Conquest Air Cargo samolot Convair C-131B leciał z portu Nassau-Lynden na Bahamach do Opa-Locka na Florydzie w USA, gdzie miał wylądować o 12:24. Wystartował o 11:13 czasu lokalnego (lot QAI504) i wzniósł się na wysokość 1300 m (czyli mniejszą niż zwykle, wynoszącą 2400 m). O 12:03, gdy znajdował się 95 km od Opa-Locka, zaczął opadać. Rozbił się 10 minut później, ok. 37 km od lotniska docelowego (20 km od brzegu).

Utrzymujące się powierzchni wody lewe skrzydło rozbitego samolotu Convair C-131B Samaritan, który leciał do Opa-Locka / Zdjęcie: US Coast Guard

Według przedstawiciel Conquest Air Cargo, przed rozpoczęciem opadania pilot informował o problemach. W związku z nimi próbował lądować awaryjnie na wodzie. Jednak podczas zetknięcia z wodą samolot rozpadł się. Z publikowanych zdjęć wynika, że oderwało się od niego lewe skrzydło.

Drugi pilot rozbitego samolotu podnoszony z wody na pokład śmigłowca / Zdjęcie: US Coast Guard

Pływające na powierzchni fragmenty konstrukcji samolotu ułatwiły zadanie ekipom poszukiwawczo-ratowniczym. W poszukiwaniach uczestniczą jednostki US Coast Guard. Wkrótce po wypadku odnaleziono drugiego pilota rozbitego samolotu. Trwają poszukiwania pierwszego pilota.

Uratowany to 28-letni Rolland Silva. Śmigłowiec, który go podjął, wykonywał właśnie lot patrolowy. Po wciągnięciu uratowanego na pokład, okazało się, że jest on ranny. Został więc przewieziony do Jackson Memorial Hospital's Ryder Trauma Center z międzylądowaniem na lotnisku Opa-Locka.

Samolot, który rozbił się wczoraj w pobliżu Florydy – Convair C-131B Samaritan należący do Conquest Air Cargo / Zdjęcie: Conquest Air Cargo

Rozbity samolot to dolnopłat Convair C-131B Samaritan, napędzany dwoma silnikami Pratt & Whitney R-2800, nr rej. N145GT, nr ser. 256. Wyprodukowano go w 1955. Należał do Conquest Air Cargo, które zarejestrowały go 26 kwietnia 2018. Wcześniej samolot był własnością Kestrel Inc. z West Des Moines w stanie Iowa.

 


Drukuj Góra