Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ostatni wojskowy DC-8 wycofany

Lotnictwo wojskowe, 20 kwietnia 2009

Peruwiańskie wojska lotnicze spisały ze stanu kilka przestarzałych samolotów, w tym 2 Douglasy DC-8, prawdopodobnie ostatnie maszyny tego typu w lotnictwie wojskowym świata.

DC-8-62CF w wersji pasażerskiej mógł przewozić do 262 osób na odległość do 3,5 tys. km. W Peru, po przejęciu przez wojsko, służył głównie do celów transportowych / Zdjęcie: Santiago Rivas

Peruwiańczycy wycofali definitywnie ze służby 5 uziemionych od dłuższego czasu samolotów: po jednym An-32B (nr. FAP 363), Boeingu B707-323C (FAP 319), B737-248 (FAP 353) oraz dwa Douglasy DC-8-62CF (FAP 370 i FAP 371).

Te ostatnie zostały odkupione od Swissair w 1981 i razem z B707 (służącym również jako tankowiec powietrzny), były wykorzystywane do lotów długodystansowych przez Grupo Aéreo Nº 8.

DC-8 były produkowane w latach 1958-1972. Z 558 zbudowanych egz., w sierpniu ubiegłego roku w różnych liniach lotniczych latało - już wyłącznie jako transportowce - 124 samolotów (w tym ponad 40 w amerykańskiej UPS Airlines).

Wojskowe wersje tych maszyn wykorzystywały wojska lotnicze USA, Francji, Hiszpanii, Tajlandii, Gabonu i Peru. W przypadku tych trzech ostatnich państw, pozostawały one jeszcze wykorzystywane parę lat temu. Niedawno zostały one jednak definitywnie wycofane ze służby. Wojska lotnicze Tajlandii i Gabonu nie wymieniają DC-8 w swoich listach statków powietrznych. Z tego powodu można przypuszczać, że Peru było ostatnim krajem świata, posiadającą wojskową wersję tego samolotu.

Na podstawie informacji Juana Carlosa Cicalesiego - Santiago Rivasa


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.