Peruwiańskie wojska lotnicze spisały ze stanu kilka przestarzałych samolotów, w tym 2 Douglasy DC-8, prawdopodobnie ostatnie maszyny tego typu w lotnictwie wojskowym świata.
Peruwiańczycy wycofali definitywnie ze służby 5 uziemionych od dłuższego czasu samolotów: po jednym An-32B (nr. FAP 363), Boeingu B707-323C (FAP 319), B737-248 (FAP 353) oraz dwa Douglasy DC-8-62CF (FAP 370 i FAP 371).
Te ostatnie zostały odkupione od Swissair w 1981 i razem z B707 (służącym również jako tankowiec powietrzny), były wykorzystywane do lotów długodystansowych przez Grupo Aéreo Nº 8.
DC-8 były produkowane w latach 1958-1972. Z 558 zbudowanych egz., w sierpniu ubiegłego roku w różnych liniach lotniczych latało - już wyłącznie jako transportowce - 124 samolotów (w tym ponad 40 w amerykańskiej UPS Airlines).
Wojskowe wersje tych maszyn wykorzystywały wojska lotnicze USA, Francji, Hiszpanii, Tajlandii, Gabonu i Peru. W przypadku tych trzech ostatnich państw, pozostawały one jeszcze wykorzystywane parę lat temu. Niedawno zostały one jednak definitywnie wycofane ze służby. Wojska lotnicze Tajlandii i Gabonu nie wymieniają DC-8 w swoich listach statków powietrznych. Z tego powodu można przypuszczać, że Peru było ostatnim krajem świata, posiadającą wojskową wersję tego samolotu.
Na podstawie informacji Juana Carlosa Cicalesiego - Santiago Rivasa