Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjska motoparalotnia nad Biegunem Północnym

Lotnictwo cywilne, 20 kwietnia 2009

Od 13 kwietnia trwają w pobliżu Bieguna Północnego loty rosyjskiej motoparalotni Biegaliot Arktika-1. Temperatura w czasie lotów sięga -58°C.

Konstruktorem paralotni z napędem śmigłowym i jej pilotem jest Aleksandr Biegak. Loty odbywają się w rejonie rosyjskiej stacji arktycznej Barneo. Komputer pokładowy samolotu zanotował lot na 89,1° szerokości geograficznej północnej i 180° długości wschodniej. Maksymalna wysokość lotu wynosiła 860 m, długotrwałość 22 min., a minimalna temperatura zaledwie -58°C.

Zanim ekipa realizująca operację Niebiesnaja Odisseja wybrała się w rejon Bieguna Północnego, jej członkowie trenowali na Elbrusie i w Bajkonurze. Uczestnicy przedsięwzięcia zorganizowanego przez portal internetowy www.poletim.ru zostali wybrani spośród ok. 1,5 tysięcy chętnych.

Biegaliot Arktika-1 powstał w Laboratorium lotniczym Skarabiej z Piatigorska na bazie skrzydła Ewoliucja. To motoparalotnia z silnikiem o mocy 30 KM. Jej zasięg wynosi 400 km, prędkość maksymalna - 160 km/h, a pułap maksymalny 4 km. Pilot zajmuje w niej miejsce w opływowej kapsule o strukturze zbudowanej z użyciem kompozytów węglowych. Masa własna motoparalotni Arktika-1 wynosi 60 kg.

Aleksandr Biegak, z wykształcenia inżynier lotniczy, skonstruował dotąd ponad 15 aparatów latających. Obecnie buduje dwa eksperymentalne samoloty - Sirius i Irida, a także kolejne motoparalotnie. Konsultantami Skarabieja są inżynierowie z Kompanii Suchoj, Roskosmosu i Moskiewskiego Instytutu Lotniczego (MAI).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.