Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Opóźnione wodowanie indonezyjskiego OP

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 28 lutego 2019

Ceremonia wodowania trzeciego indonezyjskiego okrętu podwodnego typu Nagapasa została przełożona na inny termin.

Na zdjęciu KRI Ardadedali, drugi okręt podwodny typu Nagapasa zbudowany dla marynarki wojennej Indonezji w stoczni DSME w Republice Korei / Zdjęcie: DSME

Jak informują media branżowe, powodem opóźnienia wodowania okrętu podwodnego KRI Alugoro (405), typu Nagapasa, jest duże zamulenie wód na terenie stoczni PT PAL w Surabaya. Zbyt mała głębokość akwenu grozi uszkodzeniem jednostki podczas jej spuszczania do wody, przez co podjęto decyzję o przełożeniu tego wydarzenia na bardziej dogodny termin.

KRI Alugoro jest trzecim okrętem podwodnym typu Nagapasa zbudowanym dla marynarki wojennej Indonezji. Jednak inaczej niż w przypadku dwóch poprzednich jednostek, KRI Nagapasa (403, KRI Nagapasa w Indonezji, 2017-08-29) i KRI Ardadedali (404, KRI Ardadedali dotarł do Indonezji, 2018-05-18), które powstały w stoczni południowokoreańskiego producenta, Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) w Okpo-dong na terenie południowej wyspy Geojedo, KRI Alugoro skonstruowano lokalnie na zasadzie transferu technologii (Indonezyjski OP gotowy do wodowania, 2018-11-08).

Wspomniane trzy OP typu Nagapasa zamówiono w 2011 za 1,1 mld USD (4,1 mld zł). W ostatnich miesiącach władze w Dżakarcie prowadziły rozmowy z DSME w sprawie ewentualnego zakupu kolejnych trzech jednostek tego typoszeregu. Indonezyjczykom zależy, aby ich budowę w jak największym stopniu przenieść do kraju i zlecić rodzimym producentom (Indonezja bliżej nowych OP, 2019-02-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.