Ceremonia wodowania trzeciego indonezyjskiego okrętu podwodnego typu Nagapasa została przełożona na inny termin.
Jak informują media branżowe, powodem opóźnienia wodowania okrętu podwodnego KRI Alugoro (405), typu Nagapasa, jest duże zamulenie wód na terenie stoczni PT PAL w Surabaya. Zbyt mała głębokość akwenu grozi uszkodzeniem jednostki podczas jej spuszczania do wody, przez co podjęto decyzję o przełożeniu tego wydarzenia na bardziej dogodny termin.
KRI Alugoro jest trzecim okrętem podwodnym typu Nagapasa zbudowanym dla marynarki wojennej Indonezji. Jednak inaczej niż w przypadku dwóch poprzednich jednostek, KRI Nagapasa (403, KRI Nagapasa w Indonezji, 2017-08-29) i KRI Ardadedali (404, KRI Ardadedali dotarł do Indonezji, 2018-05-18), które powstały w stoczni południowokoreańskiego producenta, Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) w Okpo-dong na terenie południowej wyspy Geojedo, KRI Alugoro skonstruowano lokalnie na zasadzie transferu technologii (Indonezyjski OP gotowy do wodowania, 2018-11-08).
Wspomniane trzy OP typu Nagapasa zamówiono w 2011 za 1,1 mld USD (4,1 mld zł). W ostatnich miesiącach władze w Dżakarcie prowadziły rozmowy z DSME w sprawie ewentualnego zakupu kolejnych trzech jednostek tego typoszeregu. Indonezyjczykom zależy, aby ich budowę w jak największym stopniu przenieść do kraju i zlecić rodzimym producentom (Indonezja bliżej nowych OP, 2019-02-14).